رقابت در ۱۶ محور جشنواره دانشجویی حرکت

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه‌ پیام نور کشور گفت: جشنواره حرکت ۱۶ محور داردکه شامل فعالیت‌های خلاقانه و کارآفرینی و انجمن برتر و مسابقه و محتوای دیجیتال و دانشگاه برتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی محمدی امروز_ شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در نشست خبری در خصوص جشنواره حرکت دانشگاه‌های پیام نور کشور با اصحاب رسانه اظهار کرد: ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، مردم و به ویژه دانشگاهیان را دعوت به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت در انتخابات می‌کنم.

وی افزود: دانشگاه پیام نور از سال ۱۳۶۶ با اساسنامه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد، ایجاد شد و قرار بر این بود که بخشی از هزینه‌های دانشگاه را دانشجویان بپردازند و بخشی از آن را دولت تأمین کند که این نسبت در دوران‌های مختلف متفاوت بوده و منطق گسترش پیام نور در دولت‌ها دست خوش تغییر سیاست‌ها بوده است امروزه، در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها با افت پذیرش دانشجو مواجهند، دانشگاه پیام نور در در ترم گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش شهریه داشته و در عین حال رشد دانشجو هم داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور گفت: در کل کشور بیش از ۴۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور داریم که در طرح چابک سازی مقرر شده که اینها تجمیع شوند و در طرح آمایشی که وزارت علوم دنبال می‌کند و ما هم از همان طرح استقبال می‌کنیم گستردگی و کیفیت این دانشگاه در اولویت هست و مازاد نیروهای کیفی و کارآمد به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵۰۰ عضو هیأت علمی در کل کشور داریم و حدود ۲۰۰۰ نفر باید جابجا شده و به سایر دانشگاه‌ها منتقل شوند و در کنار نقل و انتقال کارکنان و اساتید، تکلیف ساختمان‌های مازاد را هم با تصمیم و مصوبه‌ای که در کمیته‌ی آمایش صورت می‌گیرد دنبال می‌کنیم.

رقابت در ۱۶ محور جشنواره دانشجویی حرکت

وی ضمن بیان توانمندی‌های دانشجویان گفت: ما در این جشنواره، قصد داریم از دستاوردهای دانشجویان و آثار آنها بهره مند شویم؛ در بحث نشریات هم توانمندی در عرصه نشریات برای ما مهم است از بین ۸۴۳ اثر ارائه شده ۴۳ اثر آن برگزیده شده است؛ جشنواره حرکت ۱۶ محور دارد که ۵۶۲ اثر معرفی شده که ۳۶ اثر حائز رتبه شده‌اند و محورهای ۱۶ گانه این جشنواره شامل فعالیت‌های خلاقانه و کارآفرینی و انجمن برتر و مسابقه و محتوای دیجیتال و دانشگاه برتر است که سعی داریم رقابت سالم و جامعی در بین دانشجویان داشته باشیم.

محور بودن امور فرهنگی نسبت به سایر امور علمی

در ادامه حجه الاسلام حیدری، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد و سالگرد پیروزی انقلاب، و اینکه جشنواره حرکت دارای سه محور است با استفاده از حدیثی از پیامبر (ص) گفت: مردم معادن و گنجینه‌هایی هستند و هر فردی ظرفیت و توانمندی دارد و باید کشف، تقویت و مورد بهره برداری قرار گیرد؛ انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و مساله فرهنگ نسبت به سایر امور اولویت دارد و فرهنگ زیربنا است و نقش فرهنگ در این جشنواره خود را نشان می‌دهد.

استاندارد بودن کتب و آزمون‌های دانشگاه پیام نور

رضا مختاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان، و دبیر اجرایی جشنواره گفت: در دانشگاه پیام نور، سرفصل‌های دروس کاملاً رعایت می‌شود و کتب درسی و منابع درسی هم کاملاً مطابق با استاندارد است همچنین آزمون‌های این دانشگاه منطبق با موازین استاندار است و این موجب شده که در آزمون‌های استخدامی، بیشترین قبولی را داشته باشیم و فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم بیشترین موفقیت را به دست آورند، طبق آخرین آمار اشتغال که وزارت علوم منتشر کرده است، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور وضعیت خوبی دارند و هدف از تشکیل این دانشگاه، گسترش آموزش عالی به صورت عادلانه برای همه و محروم‌ترین مناطق کشور است تا دانشجویان در کنار خانواده بتواند مشغول تحصیل باشند.

مختاری ادامه داد: این جشنواره با استفاده از تیم‌های قوی علمی که در استان اصفهان وجود داشت، شکل گرفت در این جشنواره ابتدا در روز ۲۸ بهمن نسبت به پذیرش دانشجویان سراسر کشور و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها اقدام خواهد شد و ۲۹ بهمن به دیداراز قسمت‌های مختلف شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اختصاص خواهد یافت و۳۰ بهمن مراسم اختتامیه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ در خیابان فرشادی در سالن اهل بیت برگزار و جوایز اهدا خواهد شد و از ۱۸۱ نفر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

رقابت در ۱۶ محور جشنواره دانشجویی حرکت

وی خاطر نشان کرد: تقریباً ۳۰ درصد آثار مربوط به دانشجویان اصفهان است، این امر با توجه به اینکه جشنواره در استان اصفهان برگزار می‌شود طبیعی است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار کرد: دبیر جشنواره رئیس دانشگاه پیام نور استان هستند و دبیر علمی آن اینجانب و دبیر اجرایی آقای رجبی هستند بخش علمی جشنواره، متشکل از ۴ کمیته است که عبارتند از کمیته داوری، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته فناوری اطلاعات و کمیته نمایشگاه‌ها، و هر یک از این کمیته‌ها دو تا سه بخش را تشکیل می‌دهند.

واعظی فر گفت: فرایند داوری آثار جشنواره، به بیش از ۶۰ داور تخصص ارجاع شد که از این داوران متخصص در حوزه‌های علمی، هنری و صنایع دستی بهره مند شدیم.

کد خبر 727253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.