افزایش ظرفیت تولید ۴۹۰۰ واحد صنعتی کشور در سال جاری

معاون وزیر صمت از افزایش ظرفیت تولید ۴۹۰۰ واحد صنعتی کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، فرشاد مقیمی ظهر امروز _شنبه بیست و یکم بهمن_ در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه برای افتتاح پروژه‌های صنعتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه صنعتی امسال ۲۲۰۰ پروژه زیرساختی صنعت در دستور آماده سازی قرار گرفته که ۵۹۷ مورد از این پروژه‌ها در ایام دهه فجر بهره برداری شده است.

وی از بازگشت و احیای چهار هزار و ۸۰ واحد صنعتی غیرفعال در کشور به چرخه تولید خبر داد و افزود: در راستای افزایش فعالیت واحدهای صنعتی علاوه بر افتتاح پروژه‌های تولیدی در ایام دهه فجر ۸۶ واحد صنعتی که به صورت راکد درآمده بودند به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ایام دهه فجر در مجموع ۲۲۸ واحد صنعتی با هدف توسعه بخش صنعتی و تولیدی در کشور مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.

مقیمی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری چهار هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در حوزه افزایش ظرفیت تولید در کشور فعالیت داشته که استان کرمانشاه سهم ۴۰ واحدی حوزه صنعتی را از این میزان داشته است.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی صنایع و به‌کارگیری فناوری‌های نوین، عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تلاش برای رونق بیشتر واحدهای بخش تولیدی صنعتی بیشتر شده است و به عنوان هدف‌گذاری دولت در این بخش نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی در دستور و افق پیش رو دولت قرار دارد.

معاون وزیر صمت گفت: تولید، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی کمکی است که توجه به نوسازی صنایع و به‌کارگیری فناوری‌های جدید به واحدهای صنعتی کشور خواهد داشت که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

کد خبر 727201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.