بهترین ابعاد میز تلویزیون با توجه به اینچ آن!

انتخاب میز تلویزیون مناسب، بیش از آنچه تصور می‌کنید، بر تجربه تماشای شما تاثیر می‌گذارد. ابعاد میز تلویزیون، از جمله ارتفاع، عرض و عمق آن، باید با اندازه و اینچ تلویزیون شما هماهنگ باشد تا بتوانید از بهترین تجربه تماشا لذت ببرید.

این موضوع بر زیبایی و چیدمان اتاق نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین بر راحتی و سلامت بینایی شما نیز اثر خواهد گذاشت. به‌همین‌خاطر در این مقاله، به بررسی عوامل کلیدی برای انتخاب ابعاد مناسب میز تلویزیون باتوجه‌به اینچ آن می‌پردازیم؛ پس بیایید با هم این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

ارتفاع استاندارد برای میز تلویزیون؛ استانداردها و توصیه‌ها

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم ارتفاع استاندارد میز تلویزیون است. در شرایط کاملا استاندارد اگر تلویزیون شما روی دیوار نصب شود، باید ارتفاع آن را ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر از سطح زمین در نظر بگیرید. این ارتفاع از سطح زمین یک ارتفاع مناسب برای قرار گرفتن تلویزیون است و در تعیین ابعاد درست تلویزیون دیواری شما نقش موثری دارد؛ اما اگر تلویزیون شما روی میز قرار بگیرد، باید شرایط ارتفاع دستگاه و پایه تلویزیون را نیز در نظر بگیرید تا بهترین ارتفاع را برای خرید میز تلویزیون به دست آورید.

به لحاظ ارتفاعی اگر تلویزیون در بهترین حالت باشد، برای فرد تماشاگر ایجاد خستگی و ناراحتی نخواهد کرد. ضمن اینکه تلویزیون باید زاویه‌ای ۱۰ درجه به سمت بالا با چشم بیننده درست کند. یعنی تلویزیون باید یک اختلاف زاویه‌ای در حدود ۱۰ درجه بالاتر از سطح چشم تماشاگر و بیننده داشته باشد.

فاصله استاندارد تلویزیون تا محیط نشیمن؛ نکات کلیدی برای چیدمان ایده‌آل

بعد از بررسی ارتفاع میز تلویزیون باید فاصله استاندارد دستگاه با محیط اطراف آن را نیز موردبررسی قرار دهید. زمانی که قصد دارید میز تلویزیون خود را انتخاب کنید این نکته اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چون باید فواصل مشخص شده از میز تا تلویزیون حتما بررسی شود. دقت کنید که تلویزیون باید به اندازه فاصله‌ تقریبی ۲.۵ تا ۵ برابر قطری که دارد با تماشاگر فاصله داشته باشد. مثلا اگر تلویزیون شما ۵۰ اینچ است یعنی قطر آن ۱۲۷ سانتی‌متر بوده و باید فاصله تلویزیون تا محل نشستن بینندگان و تماشاچیان ۳ متر و ۲۰ سانتی‌متر تا ۶ متر و ۳۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شود.

همچنین باید میز تلویزیون خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که میز از کناره‌های تلویزیون یعنی از هر دو طرف ۱۵ سانتی‌متر بزرگتر باشد. توجه داشته باشید که اگر میز شما خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد؛ یعنی استاندارد نسبت به تلویزیون رعایت نشده باشد، ظاهر نامطلوب و بدی خواهد داشت. همچنین تفاوتی نمی‌کند که میز تلویزیون دیواری جدید انتخاب می‌کنید یا میزهای معمولی کلاسیک انتخاب شما هستند؛ درهرحال تلویزیون و میز تلویزیون شما باید تقریبا ۱.۵ متر با شوفاژ، بخاری یا شومینه فاصله داشته باشند. در نهایت دقت کنید که دستگاه تلویزیون نباید در محل رفت و آمد و عبور و مرور قرار بگیرد.

بهترین ابعاد میز تلویزیون با توجه به اینچ آن!

سایز میز تلویزیون بر اساس اینچ تلویزیون؛ چگونه انتخاب کنیم؟

ابعاد میز تلویزیون دیواری با ابعاد و اندازه میز تلویزیون معمولی تقریبا یکسان است. بهترین روش برای اینکه میز خود را به لحاظ ابعاد و اندازه درست خریداری کنید این است که حتما طول تلویزیون را اندازه بگیرید. سپس میز را به گونه‌ای خریداری کنید که از هر دو طرف ۱۵ سانتی‌متر از دستگاه شما بزرگ‌تر باشد. به‌عنوان‌مثال در اندازه‌های زیر، سایز تلویزیون با طول میز آن متناسب خواهد بود:

● تلویزیون‌های ۵۰ اینچ: میزی با طول ۱۴۰ سانتی‌متر

● تلویزیون‌های ۵۵ اینچ: میزی با طول ۱۵۰ سانتی‌متر

● تلویزیون‌های ۶۰ اینچ: میزی با طول ۱۶۵ سانتی‌متر

● تلویزیون‌های ۶۵ اینچ: میزی با طول ۹۵ سانتی‌متر

● تلویزیون‌های ۷۵ اینچ: میزی با طول ۲ متر احتیاج دارند.

دقت کنید که عرض استاندارد برای میز تلویزیون هم اهمیت فراوانی دارد و شما باید براساس ابعاد فضای اشغال‌شده توسط پایه‌های تلویزیون، عرض میز را در نظر بگیرید.

چگونگی چیدمان دستگاه‌های جانبی تلویزیون؛ از پلیرها تا سیستم‌های صوتی

نکته مهم بعدی که بعد از اندازه میز تلویزیون باید آن را در زمان خرید نظر بگیرید این است که گاهی اوقات ما دستگاه‌های جانبی متعدد و زیادی را در اطراف تلویزیون خود قرار می‌دهیم. گیرنده‌ها یا دستگاه‌های بازی که همگی جزو لوازم جانبی در اطراف تلویزیون ما هستند. حتی اگر فقط از دو دستگاه جانبی کوچک استفاده می‌کنید، بهتر است که حتما میز تلویزیون شما قفسه و کابینت‌های تقسیم‌بندی شده داشته باشد تا به راحتی دستگاه‌ها در این قفسه‌ها قرار بگیرند؛ البته دقت کنید قیمت میز تلویزیون به تعداد باکس‌ها و نوع طراحی آن‌ها بستگی دارد؛ هرچقدر تعداد باکس‌ها بیشتر و طراحی آن‌ها متفاوت‌تر باشد، مسلما قیمت میز تلویزیون بیشتر خواهد شد.

بهترین ابعاد میز تلویزیون با توجه به اینچ آن!

راهنمای جامع انتخاب میز تلویزیون؛ از اندازه تا چیدمان، هر آنچه باید بدانید

در پایان، انتخاب میز تلویزیون مناسب فراتر از یک تصمیم زیبایی‌شناسانه است؛ موضوعی که مستقیما بر کیفیت تماشا تلویزیون و همچنین چیدمان فضا زندگی‌ تاثیر می‌گذارد. با در نظر گرفتن ارتفاع استاندارد، فاصله مناسب تا محیط نشیمن و انتخاب سایز میز بر اساس اینچ تلویزیون، می‌توانید فضایی زیبا و درعین‌حال کاربردی ایجاد کنید. همچنین، توجه به چیدمان دستگاه‌های جانبی اهمیت دارد تا تجربه تماشای شما بهینه شود. علاوه‌بر این، مهم است که میز تلویزیون خود را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده تا از کیفیت و دوام آن اطمینان حاصل کنید.

کد خبر 727165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.