توقیف ۸۲۵ خودروی قاچاق‌بر و کشف ۷۰ هزار دلار تقلبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در دی‌ سال جاری هفت مرحله طرح سراسری در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز برگزار و ۸۲۵ خودروی قاچاق بر توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در دی سال جاری هفت مرحله طرح سراسری در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام شده است، اظهار کرد: با برآوردها و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، طرح‌های مبارزه با قاچاق کالای ممنوعه، مقابله با قاچاق کالای سلامت محور و کالای اساسی، مقابله با خودروهای شوتی و مقابله با قاچاق دارو در سراسر کشور انجام شد.

وی در تشریح نتایج طرح مقابله با اخلال گران ارز و طلا افزود: در اجرای این طرح ۷۰ هزار دلار تقلبی و بیش از ۲۵۹ میلیون انواع ارز کشف شده و در این زمینه تعداد ۱۰۰ پرونده تشکیل و در حال پیگیری است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه طرح مقابله با کالای قاچاق با اولویت مقابله با دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در ۱۳ استان دارای گمرک به انجام رسید، گفت: در اجرای این طرح ۹۸ فقره پرونده برای متهمان دستگیر شده تشکیل و ۱۰۹ دستگاه خودروی حامل دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق توقیف شد.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه دارو و لوازم آرایشی قاچاق بیشتر بدون استانداردهای لازم است و مشکلات بسیاری را برای مصرف‌کنندگان خود به همراه می‌آورند، عنوان کرد: در اجرای طرح مقابله با قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در دی‌، ارزش تقریبی کالای کشف شده از سوی کارشناسان بیش از ۷۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح‌ها بیش از ۸ هزار مورد پرونده برای قاچاقچیان کالا و ارز در سراسر کشور تشکیل شده است، ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از ۸۲۵ دستگاه انواع خودرو حامل کالای قاچاق، همچنین خودروهای قاچاق بر معروف به خودروهای شوتی در سراسر کشور توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا سلامت و امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره می‌اندازد و مقابله با این معضل و پدیده شوم، عزمی ملی و همگانی را طلب می‌کند، خاطرنشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در خصوص کالای قاچاق را با سامانه ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

کد خبر 727148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.