برنامه دولت ساخت خانه ویلایی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه دولت ساخت مسکن ملی به شکل خانه ویلایی و صاحب خانه شدن مستاجران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهرداد بذرپاش امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در حاشیه تحویل نمادین یک باب مسکن ملی به یک خانواده قزوینی در شهر جدید مهرگان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه دولت ساخت و تحویل منازل مسکونی به شکل ویلایی است تا خانواده‌ها از حداقل فضای زندگی برخوردار باشند و در استان‌های شرقی کشور تحویل این منازل با رضایتمندی بالایی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه قزوین در حوزه مسکن جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود و به همین جهت برنامه‌ریزی راه و شهرسازی برای سال آینده شکوفایی مسکن خواهد بود، افزود: برنامه دولت ساخت منازل مسکونی با کمترین قیمت و صاحب خانه شدن مستأجران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن در استان قزوین تصریح کرد: ساخت ۲۳ هزار مسکن نهضت ملی در دستور کار استان قرار دارد که ۲۰ هزار واحد آن در شهرک مهرگان قرار دارد. از واحدهای مسکن در دست احداث حدود ۷۴۰۰ واحد منزل مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، بازآفرینی، خودمالکی و روستایی در دهه فجر تحویل مردم قزوین شده است.

بذرپاش با بیان اینکه ۱۱۰۰ قطعه زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تحویل خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در این استان شده است، ادامه داد: مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان که از مصالح اصلی مسکن به حساب می‌آیند، در جلسه شورای مسکن باید با کمترین قیمت تأمین شود.

وی درباره احداث آزادراه قزوین-تنکابن گفت: عملیات تونل سازی این مسیر به طول ۱۸ کیلومتر با زمان زیادی همراه خواهد بود و مهم‌ترین بخش آن نیز محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: فاز نخست این جاده به طول ۶۲ کیلومتر در مراحل پایانی قرار دارد که در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان قزوین مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 727133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.