آذربایجان‌غربی از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه گفت: با جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان در آذربایجان‌غربی بخشی از طرح‌های فرهنگی، هنری و زیرساختی انجام خواهد شد، چرا که ظرفیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی و هنری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی اسماعیلی، امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با توجه به فعالیت‌های دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در آستانه آغاز چهل‌وششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای آذربایجان غربی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: اتفاقات مهمی در دو سال اخیر در این استان رخ داده است و در حوزه اشتغال، اقتصاد، عمران، فرهنگ و هنر توسعه متوازنی در استان آذربایجان غربی رقم خورده است و در حوزه کار و اشتغال و اقتصاد و عمران و فرهنگ و هنر توسعه متوازنی را در استان رقم زده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گزارش‌هایی از استان داریم که حاکی از موفقیت دولت در استان است، گفت: موفقیت‌ها در استان با عدد و رقم و کارنامه ارائه می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به سفر خود ادامه داد: امروز دو مجموعه مهم که یکی در حوزه بهداشت و درمان و دیگری در حوزه برق بود به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

وی تصریح کرد: استان در حوزه بهداشت و درمان با افزایش ظرفیت‌های خوبی همراه بوده و ۱۵۰ پروژه درمانی در حال احداث و برنامه‌ریزی و اجرا است و یک اتفاق مهم را در استان رقم خواهد زد و استانی که شاخص‌های زیرساختی‌اش در حوزه درمان پایین بوده است به استان پیشرو در سطح کشور تبدیل خواهد شد.

اسماعیلی بیان اینکه آذربایجان‌غربی از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور است، عنوان کرد: با جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان در آذربایجان‌غربی بخشی از طرح‌های فرهنگی، هنری و زیرساختی انجام خواهد شد، چرا که ظرفیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی و هنری دارد.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی در حوزه انرژی و برق از استان‌های سبز کشور است، یادآور شد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به ترکیه، توافقاتی بین دو طرف صورت گرفت تا تبادل انرژی و برق بین استان‌های هم‌جوار به واسطه ظرفیت‌های خوبی که موجود است، صورت بگیرد.

کد خبر 727129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.