خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار در اولویت شهرداری تبریز قرار گیرد

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار تبریز باید در اولویت کاری شهرداری تبریز قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی صبح امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: مردم نیاز به اطلاع‌رسانی از طرح‌های اجرا شده توسط شهرداری دارند و باید توجه کنیم که دانستن حق مردم است.

وی با اشاره به اینکه برای شهری به بزرگی تبریز و مردم بصیرتش باید طرح‌هایی متناسب و در شأن آن اجرا کرد، گفت: ساماندهی حاشیه‌نشینی به عنوان پدیده‌ای که شکل‌گیری آن سال‌ها به طول انجامیده است، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده دارد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طرف حساب مردم در مدیریت شهری، شهرداری است، چرا که شهرداری در صف اول خدمات‌دهی است و ما نیز با قدرت و قوت و به شکل کاربردی از فعالیت‌ها و تلاش‌های این مجموعه حمایت می‌کنیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری تبریز باید اولویت کاری برای خود تعریف کنند، عنوان کرد: خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار تبریز را در اولویت قرار دهید و بسته‌های سرمایه‌گذاری دقیقی را برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه مدیریت شهری تعریف کنید.

وی اضافه کرد: ما در حوزه مدیریت شهری، امکاناتی مانند کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی استان را برای تسهیل جذب سرمایه‌گذار در اختیار داریم.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشکل ناترازی آب تبریز را حل کنیم، با استفاده از تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب، نباید حتی یک متر مکعب آب هم در این شهر هدر رود.

رحمتی ادامه داد: دبیرخانه شهر هوشمند را در استانداری تشکیل می‌دهیم، اما باید توجه کنیم که تحقق شهر هوشمند در تبریز، نیازمند بسترسازی برای رونق اقتصاد دیجیتال است.

وی گفت: در زمینه رویکردهای فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تبریز، وضعیت مناسبی نداریم، اما آنچه را هم که می‌توانیم انجام دهیم، نباید غیرکارشناسی و شتاب‌زده باشد و باید با استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و پژوهشی حرکت نرم در این حوزه حساس انجام داد.

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در خرداد ۱۴۰۳

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز نیز در این دیدار اظهار کرد: بودجه را با ۵.۴ همت دریافت کرده‌ایم و با ۴۵ همت به شورای بعدی تحویل خواهیم داد. آغاز به کار صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری از سال گذشته یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ همت طرح‌های سرمایه‌گذاری شهری نهایی شده است، ادامه داد: ۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری نیز سوم خرداد سال ۱۴۰۳ در تبریز افتتاح خواهد شد.

شهردار تبریز اظهار کرد: در حوزه بافت فرسوده به نسبت جمعیت در رتبه اول و در صدور پروانه ساخت رتبه دوم کشور را داریم و بیش از پنج هزار پروانه صادر شده است.

هوشیار با تاکید بر اینکه شهر تبریز پاک‌ترین هوای کشور را دارد، تصریح کرد: نوسازی تاکسیرانی با ۱۷۰۰ تاکسی محقق شده و هزینه نوسازی دو هزار تاکسی نیز آماده است، همچنین قرارداد خرید ۳۰۰ اتوبوس منعقد شده و قرار است این میزان خرید به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه فاز نخست خط دوم مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به پایان می‌رسد، عنوان کرد: برای افتتاح این پروژه کلان شهری تبریز تابلوی روزشمار نصب شده است.

شهردار تبریز از اجرای ۵۵ پروژه ورزشی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر این پروژه در مناطق کم‌برخوردار اجرایی می‌شود.

هوشیار با اعلام اینکه مسیرگشایی هزار میلیارد تومانی خیابان انقلاب سال بعد افتتاح می‌شود، اضافه کرد: احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سرپوشیده و نمایشگاه بین‌المللی تبریز نیز سال آینده آغاز خواهد شد.

وی از نهایی شدن فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خبر داد و گفت: بهره‌برداری از فاز نخست خط دوم مترو بدون فاینانس برنامه‌ریزی شده است.

شهردار تبریز در این جلسه پروژه پردیس فرهنگ و رسانه و پروژه ساماندهی مقبرةالشعرا پس از ۱۵ سال را نیز از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری تبریز عنوان کرد.

حمایت استانداری موجب تسریع در حل مشکلات شهر می‌شود

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه مشترک مدیریت شهری تبریز با استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با حمایت استاندار آذربایجان شرقی آینده روشنی برای استان پیش‌بینی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی در جهت رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در چارچوب یک برنامه پنج‌ساله تلاش کردیم هر سال برشی از آن را اجرا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه قانون مصوب درباره درآمد پایدار شهرداری‌ها هم بیشتر به بایدها و نبایدها می‌پردازد، ادامه داد: قرار بود بعد از دو سال قانونی در ارتباط با درآمد پایدار شهرداری‌ها تصویب شود که نشد و به همین دلیل نیز تنها ۱۵ درصد منابع شهرداری‌ها پایدار است.

دبیری اضافه کرد: به‌رغم اینکه شوراها به بلوغ کامل نرسیده‌اند، اما ثبات مدیریت که شورا و شهرداری‌ها به آن رسیده‌اند، ارزشمند است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد تبریز مناطق حاشیه‌نشین و فرسوده است و شورا و شهرداری میراث دار آن هستند و ما نیز با آنکه برای بازسازی آن مسئول نیستیم، اما مشوق‌هایی برای بازسازی آن تعیین کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم در بحث بازآفرینی گروه‌های آسیب‌پذیر، آسیب نبینند، عنوان کرد: به توزیع عادلانه بودجه شهری اعتقاد داریم و مناطق کم‌برخوردار در اولویت هستند.

دبیری گفت: بودجه سال جاری شهرداری ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که امیدواریم تا پایان سال تحقق پیدا کند و بودجه سال آینده نیز با افزایش قابل توجه ۳۰ هزار میلیارد تومان و بیشتر عمرانی و با محوریت مناطق کم‌برخوردار است.

وی اضافه کرد: تعامل شورا و شهرداری خوب بوده و بیش از ۹۰ درصد لوایح شهرداری تصویب شده است، ضمن اینکه تلاش کرده‌ایم وظیفه نظارتی خود را با دقت انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: در این دوره جذب نیرویی اتفاق نیفتاده است و چنانچه جایی کمبود نیرو بوده، شهرداری سعی کرده است با افزایش بهره‌وری این نقص را جبران کند.

کد خبر 727124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.