آب‌رسانی به ۵۰ روستا با جمعیت ۱۹ هزار نفری در ارومیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت: در ایام‌الله دهه فجر سال‌جاری در هشت شهرستان به ۵٠ روستا با جمعیت ١٩ هزار نفری و با اعتبار ١۵٠ میلیارد تومان آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمد اشرفی، امروز _شنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر سال‌جاری در هشت شهرستان به ۵٠ روستا با جمعیت ١٩ هزار نفری و با اعتبار ١۵٠ میلیارد تومان آب‌رسانی شد.

وی افزود: طی دو سال گذشته ٢٠٢ روستا با ۴٢ هزار خانوار و با اعتبار ٢٣١ میلیارد تومان آب‌رسانی و ساماندهی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به اعتبارات مصوب و تخصیص یافته به این شرکت گفت: طی سال جاری ١۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که تاکنون بیش از ٣٠ درصد و حدود ۵٠٠ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

اشرفی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰۱۰ روستا با جمعیت ٨٧ درصدی و حدود ١٠٠ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب تصریح کرد: آب در اختیار مردم با ٨٠ درصد یارانه و حمایت دولت قرار می‌گیرد و با بهترین کیفیت خدمات ارائه می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه در روستاها ٢۶٠ هزار انشعاب و در شهرها ٧۵٠ هزار انشعاب آب داریم، هشدار داد: با کاهش بارندگی‌ها و تغییرات اقلیم آب و هوایی تمام شهرهای آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه، خوی، بوکان، پیرانشهر و شوط در تنش آبی و در شرایط افت آب و خشکسالی قرار داریم و باید مصرف آب را رعایت و مدیریت کنیم.

کد خبر 727114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.