نقش مکمل روحانیت و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی

امام جمعه سابق اصفهان گفت: نقش روحانیت به عنوان رهبری نظام بر کسی پوشیده نیست، شخص حضرت امام و همراهان ایشان پیشتازان حرکت این حرکت بودند؛ در زمانی که کسی جرأت نمی‌کرد به دل رژیم ظالم شاهی برود، امام استوار ایستاد و محکم فرمود که شاه باید برود و این سخن خود را عملی کرد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقش روحانیت در قبل و بعد از پیروزی این انقلاب پرداخت و اظهار کرد: نقش روحانیت به عنوان رهبری نظام بر کسی پوشیده نیست، شخص حضرت امام و همراهان ایشان پیشتازان حرکت این حرکت بودند؛ در زمانی که کسی جرأت نمی‌کرد به دل رژیم ظالم شاهی برود، امام استوار ایستاد و محکم فرمود که شاه باید برود و این سخن خود را عملی کرد.

وی افزود: البته حوزه‌های علمیه نیز از امام پشتیبانی کردند، ملت ایران نیز در تحصن‌ها و راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کردند و پشتوانه امام بودند؛ بنابراین استقامت امام به عنوان یک روحانی و رهبر انقلابی به همراه پشتیبانی ملت این انقلاب را به پیروزی رساند.

امام جمعه سابق اصفهان تصریح کرد: نقش روحانیت و پشتیبانی ملت در پیروزی انقلاب مکمل یکدیگر بود و اگر پشتیبانی ملت نبود نقش روحانیت به تنهایی اثری نداشت.

وی با اشاره به تلاش‌های مردم در رساندن این انقلاب به پیروزی مانند شکنجه‌ها، زندان‌های سیاسی و …، روحانیت را همواره در صحنه حاضر دانست و ادامه داد: جامعه روحانیت آن روز در پیشبرد انقلاب و امروز به نوعی دیگر در عرصه جهاد تبیین، حضور انقلابی در مجلس، حوزه‌ها و مساجد و خدمت رسانی نقش آفرینی می‌کنند.

حجت الاسلام رهبر با تاکید بر اینکه روحانیت همواره در مسجد و میان مردم و حامی انقلاب است و پیوند بین ملت و روحانیت هنوز هم برقرار است، گفت: ممکن است در بین هزاران روحانی تعداد انگشت شماری با قطار انقلاب همراه نباشند یا ساکت باشند که امری طبیعی است اما غالب روحانیت با مردم همراه و تابع ولی امر خود هستند.

وی تلاش برای اینکه انقلاب از مسیر خود ذره‌ای انحراف پیدا نکند را امری لازم دانست و تاکید کرد: البته این اتفاق نخواهد افتاد چرا که مردم ما به همراه نیروهای مسلح و روحانیت بر این امر مواظبت می‌کنند هر چند ممکن است عده قلیلی مزدور یا جاهل گاهاً در گوشه کناری اغتشاشی ایجاد کنند یا در خارج از کشور حرکت‌هایی انجام دهند اما همه این تلاش‌ها در مقابل اراده ملت ناچیز است.

امام جمعه سابق موقت اصفهان افرادی که در رسانه‌های بیگانه مشغول به کارند را مزدورانی قلمداد کرد که از ملت بزرگ ایران فراری اند و گفت: مردم ما در برابر توطئه دشمنان همواره وفاداری خود را ثابت کرده‌اند و خدمت هر چه بیشتر به این ملت وظیفه مسئولان است، همانگونه که امام فرمودند هیچ پیامبری امتی مانند این ملت نداشته است و بنابراین بزرگ‌ترین عبادت خدمت به این مردم است.

وی تاکید کرد: خود امام فرمودند که اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که به من رهبر بگویید، این نشان می‌دهد که ملت ارزش زیادی دارند و این ارزش را امام برای ملت قائل بود و مسئولان امروز نظام نیز باید قدر و ارزش این مردم را بدانند و برای خدمت هر چه بیشتر به آنها تلاش خود را مصروف کنند تا در عین رعایت عدالت اجتماعی زمینه رفاه هر چه بیشتر مردم فراهم شود.

کد خبر 727098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.