تکمیل آزادراه قزوین-تنکابن ۱۵ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای ادامه ساخت آزادراه قزوین-تنکابن از کیلومتر ۹۰ تا ۱۶۴ حدود ۱۸ کیلومتر تونل نیاز داریم و باید از جنگل‌های دوهزار عبور کنیم که ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهرداد بذرپاش صبح امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن‌_ در سفر یک‌روزه به استان قزوین به همراه خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، مسئولان استانی و اعضای شورای تأمین مسکن استان از آزادراه در دست احداث قزوین-تنکابن بازدید کرد.

سیدعلی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین طی این بازدید اظهار کرد: طول کلی مسیر ۱۶۴ کیلومتر و طول مسیر در دست اجرا ۱۳۰ کیلومتر در شش قطعه است. عرض محور ۱۱ متر، حجم خاکبرداری ۲۶ میلیون و ۱۴۰ هزار مترمکعب، خاک‌ریزی ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمکعب با ۳۲ تونل به طول بیست کیلومتر است.

وی با بیان اینکه از قزوین تا تقاطع شهرک ۶۲ کیلومتر مسیر در استان قزوین قرار دارد که ۵۷ کیلومتر یک‌لایه آسفالت و ۳۰ کیلومتر دو لایه آسفالت انجام شده است، افزود: یکی از محورهای مهم کشور مسیر قزوین به الموت و تنکابن است که تا کیلومتر ۶۲ در دست برنامه است و تا مرز استان تا کیلومتر ۹۰ تقریباً از کیلومتر ۶۲ تا ۸۶ حدود ۷۰ درصد آماده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای ادامه مسیر از کیلومتر ۹۰ تا ۱۶۴، حدود ۱۸ کیلومتر تونل داریم و باید از جنگل‌های دو هزار باید عبور کنیم که ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، البته مسیر کوهستانی است و برای ایمن‌سازی و تکمیل کار به تکمیل اعتبار و بودجه این طرح نیاز داریم.

هاشمی ادامه داد: برای احداث تقاطع ورودی از اتوبان قزوین به مسیر جدید، نصب نیوجرسی، علائم و تقاطع و سه کیلومتر آسفالت ورودی، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر 727049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.