افزایش دسترسی به حمل‌ونقل در لندن برای توان‌خواهان

سازمان حمل‌ونقل لندن طرح جدیدی را برای افزایش دسترسی همه افراد به حمل‌ونقل راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان حمل‌ونقل لندن برای کمک به ایجاد یک شبکه اتوبوس و متروی در دسترس‌تر و فراگیرتر چارچوب کاربری جدیدی منتشر کرده است. این طرح با عنوان برابری در تردد متعهد به بیش از ۸۰ اقدام جدید از جمله افزایش تعداد ایستگاه‌های دسترسی بدون پله و راه‌اندازی مینی‌رمپ‌های جدید برای کمک به مسافران قطار می‌شود و چشم‌انداز آن لندنی است که در آن همه بتوانند به‌طور ایمن، فراگیر و پایدار در شهر تردد کنند که دسترسی به حمل‌ونقل عمومی یک بخش اساسی در تحقق این هدف است.

لندن تاکنون اقدامات بسیاری برای بهبود این دسترسی به‌کار برده است، اما برابری در تردد از تجربیات و دیدگاه‌های طیف مشخصی از اهالی شهر بهره می‌برد و به مناطقی اولویت می‌دهد که نیاز به بهبود دارند تا اقدامات ملموسی را انجام دهند و با اعمال تغییرات لندن را به یک شهر واقعاً برابر تبدیل کند.

افزایش دسترسی به حمل‌ونقل در لندن برای توان‌خواهان

افزایش ایستگاه‌های بدون پله

افزایش نسبت ایستگاه‌های بدون پله در متروی لندن از یک‌سوم به نصف یکی از اهداف اولیه چارچوب جدید است. در حال حاضر بیش از ۴۵ مینی‌رمپ در سراسر شبکه ریلی نصب شده و طبق نظرسنجی‌ها، طرح جدید با احتمال افزایش ۶۳ درصدی کاربران برای تردد با این سیستم در صورت اجرا است.

تحقیقات جدید همچنین حاکی از لزوم درک نیازهای طیفی از جوامع مختلف در سراسر شهر در کنار ایجاد یک مرکز طراحی جامع جدید و بررسی رویکرد اپراتور برای ترجمه ارتباطات به زبان‌های مختلف از جمله زبان اشاره انگلیسی است.

این طرح همچنین متعهد به ایجاد فضاهای اختصاصی‌تر برای ویلچرنشینان و نصب الگوهای پارچه‌ای خاص به نام موکت در هزار اتوبوس در جاده‌های اصلی تا سال ۲۰۲۵ است تا مشخص کند دسترسی به کدام صندلی‌ها برای افراد مسن، معلول و باردار اولویت دارد.

افزایش دسترسی به حمل‌ونقل در لندن برای توان‌خواهان

تسهیل تردد برای توان‌خواهان

مدیر روابط‌عمومی کمپین معلولیت لندن، تعهدات جدید را برای ۱.۲ میلیون توان‌خواه شهر دل‌گرم‌کننده دانست و رویکرد مثبت جدید را عامل رسیدگی به بعضی از مهم‌ترین موانعی معرفی کرد که این افراد هنگام تردد در پایتخت با آن مواجه می‌شوند. وی موانع دسترسی توان‌خواهان به تردد در سطح شهر را فقدان ایستگاه‌های بدون پله، اولویت‌بندی ضعیف صندلی‌های اتوبوس‌ها، از دست دادن اطلاعات سفر و غیرقابل دسترس بودن وسایل نقلیه عمومی معرفی کرد که همه سفرهای درون‌شهری را برای این قشر طولانی‌تر و حتی دردناک‌تر می‌کنند؛ به این ترتیب ارائه طرح‌های مشترک با جامعه معلولان برای اطمینان از این‌که اقدامات در این طرح می‌تواند تغییرات واقعی ایجاد کند، حیاتی به‌نظر می‌رسد.

کد خبر 727044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.