بارش‌ها در کشور از فردا آغاز می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود و یکشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، در مناطقی از ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و لرستان، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وضعیت جوی مذکور روز دوشنبه در فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب و غرب کرمان رخ خواهد داد و این سامانه روز سه‌شنبه در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، موجب بارش پراکنده و سپس از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز چهارشنبه جوی پایدار روی کشور حاکم خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به تشدید فعالیت این سامانه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از بعدازظهر یکشنبه تا سه‌شنبه مواج و جنوب خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان دوشنبه شب طوفانی خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۹ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، آسمان نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۹ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 727023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.