دستاوردهای انقلاب اسلامی در گیلان انکار ناپذیر است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: دستاوردها و موفقیت های بسیار خوب انقلاب اسلامی در استان گیلان در بخش های مختلفی همچون خدمات عمومی و رفاهی، بهداشتی، آموزشی، علمی، پزشکی و درمانی انکار ناپذیر است.

محمدحسین واثق کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: گیلان نقش بسیار مهم و ویژه ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد، مردم استان با مفهوم انقلاب تنها در دوران پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنا نشدند، بلکه با وجود شخصیت مبارز و قهرمانی چون روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی و نهضت جنگل از سالیان گذشته به دنبال تغییر و ایجاد حکومت جمهوری بودند.

وی افزود: با نگاهی به ایام گذشته متوجه می‌شویم که گیلان پیش از پیروزی انقلاب با مشکلات و کاستی‌های فراوانی روبرو بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی در ایجاد ناامنی و ترورهای کور در داخل ایران و حمله نظامی رژیم بعث عراق در بدترین وضعیت دفاعی کشور که برای سیم خاردار وابسته به دیگران بودیم توانستیم با اتکا به توانمندی مردم و اعتماد به جوانان در روستاها و شهرهای مختلف کشور از جمله استان گیلان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: برخورداری از نعمت حمل و نقل زمینی (آزادراه و راه آهن)، هوایی و دریایی و همچنین برخورداری روستاها از تمام خدمات عمومی و رفاهی همچون آب آشامیدنی سالم، برق و گاز، جاده و امکانات بهداشتی از جمله اقداماتی بود که پس از پیروزی انقلاب در گیلان بسیار قوت گرفت.

وی ادامه داد: در مباحث علمی نیز گام‌های بلندی در گیلان برداشته شد و این استان هم اینک در موضوعات مختلف علمی ازجمله پزشکی درمانی یکی از قطب‌های کشور است و بسیاری از بیماران از نقاط مختلف ایران و کشورهای همسایه به منظور دریافت خدمات پزشکی و درمانی به استان گیلان سفر می‌کنند.

واثق کارگرنیا گفت: در رژیم گذشته مدارس محدودی در گیلان وجود داشت و امکان تحصیل برای بعضی از اقشار امکانپذیر نبود؛ بسیاری از مدارس به صورت دو و یا حتی سه شیفته فعالیت می‌کردند، اما پس از پیروزی انقلاب با احداث تعداد زیادی مراکز آموزشی و مدارس مقاطع مختلف این نقصان برطرف شد.

کد خبر 727020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.