چراغ جشنواره چهل و دوم فجر در کرمان سوسو می‌زند

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر که از دوشنبه شانزدهم بهمن در دو سالن سینمای پهناورترین استان کشور آغاز شد، تاکنون رونق چندانی نداشته و نتوانسته اقبال عمومی را جلب کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اکران فیلم‌های جشنواره چهل و دوم از روز دوشنبه شانزدهم بهمن در سینماهای آسیا و سینما شهرتماشای کرمان به عنوان تنها سالن‌های استان آغاز شد.

در این دوره از جشنواره که شهرستان‌ها سهمی از نمایش فیلم‌ها نداشتند و انتظار می‌رفت با تمرکز اکران‌ها در کرمان، سیل جمعیت به سمت مرکز استان سرازیر شود، اما خبری از حضور و استقبال گسترده مردمی نبود.

اولین روز جشنواره که به نمایش فیلم‌های سینمایی «میرو»، «صبح اعدام»، «تابستان همان سال»، «آبی روشن»، «آغوش باز» و «آپاراتچی» گذشت، تنها توانست تعداد انگشت شماری را به سمت سالن‌های سینما بکشاند.

در روزهای بعدی نیز اگرچه تنوع فیلم‌ها و اطلاع رسانی‌ها بیشتر شد و تعداد تماشاچی‌ها بالا رفت، اما بیش از دو سوم ظرفیت سالن‌ها را صندلی‌های خالی تشکیل می‌داد که در نوع خود کم نظیر بود.

در این دوره از جشنواره هم چنین آقایان امیر عابدین پور، جلیل امیری، علیرضا فدایی کرمانی، امین شجاعی و وحید یوسف زاده از اعضای خانه سینمای ایران، خانه تئاتر ایران و رسانه ملی، بهترین‌های چهل و دومین جشنواره را در کرمان انتخاب می‌کنند.

با دریافت مجموع امتیازات منتقدان در کرمان، تاکنون فیلم سینمایی «احمد» پیشتاز بوده و توانسته آرا بیشتری را به خود اختصاص دهد؛ اثری که هنگام اکران نیز سهم بیشتری از مخاطب را در سالن‌های سینما داشت.

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر کرمان

وحید یوسف زاده فعال رسانه و منتقد چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرگزاری ایمنا در کرمان، می‌گوید: تمرکززدایی و اکران بخشی از فیلم‌های جشنواره در شهرستان‌ها کار خوبی است که طی این سال‌ها انجام گرفته و موجب می‌شود علاقمندان به سینما که عملاً امکان حضور در تهران را ندارند، بتوانند آثار را ببینند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز به عنوان منتقد حضور داشته است، ادامه می‌دهد: سال‌های قبل فیلم‌های باکیفیت تری را می‌دیدیم و تعداد فیلم‌های باکیفیت بیشتر بود اما امسال با این تعداد فیلمی که تاکنون دیده‌ام، یک فیلم بیشتر جلب نظر می‌کرد در حالی که سال گذشته دو یا سه فیلم بود.

یوسف زاده با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت امسال استقبال بیشتری از نمایش فیلم‌ها شود، اضافه می‌کند: فکر نمی‌کنم به لحاظ کیفی قدم رو به جلویی گذاشته باشیم؛ انتظار داشتم تعداد افراد بیشتری به سینما بیایند که شاید در روزهای آینده بیشتر شود.

مخاطبان سینما نیز در گفت‌وگوهای جداگانه با خبرگزاری ایمنا در کرمان، با بیان اینکه اطلاع‌رسانی برای نمایش فیلم‌های فجر ضعیف بوده است، از وجود پیام‌های آموزنده در برخی فیلم‌ها همچون «آغوش باز» ابراز رضایت می‌کنند.

برخی از علاقمندان خواستار حمایت و حضور اکثریت شهروندان و مردم استان کرمان برای تماشای فیلم‌های سینمایی جشنواره چهل و دوم هستند تا روند نمایش فیلم‌ها در سال‌های آتی نیز ادامه یابد. عده‌ای دیگر هم قصد دارند در شب‌های آینده به اتفاق خانواده، دوستان و آشنایان برای تماشای فیلم‌ها حاضر شوند و از برگزاری جشنواره در کرمان تشکر می‌کنند.

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر کرمان

از دیگر برنامه‌های جنبی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در کرمان می‌توان به پخش ویژه برنامه «سکانس ۴۲» از شبکه کرمان اشاره کرد.

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تا دو روز دیگر در کرمان ادامه دارد و روز شنبه ۲۱ بهمن فیلم‌های «آپاراتچی»، «قلب رقه» و «آسمان غرب» در سینما آسیا و فیلم‌های «شه‌سوار»، «میرو» و «آبی روشن» در سینما شهر تماشا اکران خواهند شد.

هم چنین روز یکشنبه ۲۲ بهمن فیلم‌های «صبح اعدام»، «شه سوار» و «میرو» در سینما آسیا و فیلم‌های «آغوش باز»، «آپاراتچی» و «باغ کیانوش» در سینما شهرتماشا اکران می‌شوند.

اکران ۲۱ فیلم سینمایی در بخش‌های سودای سیمرغ، نگاه نو و پویانمایی همه روزه در سه سانس جداگانه ساعت ۱۶:۳۰، ساعت ۱۹ و ساعت ۲۱:۳۰ میزبان علاقمندان به سینما است.

علاقمندان برای برای خرید حضوری بلیت می‌توانند به گیشه سینما و جهت خرید غیرحضوری بلیت به سامانه‌های آی‌تیکت iticket.ir، ایران تیک irantic.com، سینماتیکت cinematicket.org و گیشه هفت gisheh7.ir مراجعه کنند.

چراغ جشنواره چهل و دوم در کرمان سوسو می زند

کد خبر 727011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.