انقلاب اسلامی اتکا به داخل را به همه آموخت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران اتکا به داخل را به همه آموخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته _ بیستم بهمن _ در مسجد جامع کرمانشاه افزود: همه با هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای حفظ میراث گران بهای شهیدان که برای آن چندصد هزار انسان بزرگ جانشان را تقدیم کرده‌اند، حاضر می‌شویم.

وی گفت: ایران با همین همت و سرعت پیشرفت تبدیل به یک ابرقدرت منطقه‌ای و جهانی خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه به برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند نیز اشاره کرد و گفت که مردم در انتخابات با شکوه و همت حضور پیدا خواهد کرد و یک بار دیگر به دشمن نشان خواهند داد که مردم پای انقلاب هستند.

وی واقعه ۲۱ بهمن را یک حادثه مهم الهی توصیف کرد و افزود: رژیم ستمشاهی به دستور امریکایی‌ها قرار بود حمام خونی را در تهران راه بیاندازند که امام راحل با آن بینش الهی همه مردم به خیابان‌ها دعوت کرد و این توطئه دشمنان را خنثی کرد. حضور مردم در صحنه در محضر امام باعث شد در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی با همت مردم مؤمن به پیروزی برسد.

حجت الاسلام غفوری افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در همین روز از سوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد که بیان کننده ۴۰ سالگی انقلاب بود و هم تکلیف نسل جوانی که باید انقلاب را در دست اول و دوم تحویل بگیرند را روشن می‌کند.

وی افزود: در این بیانیه مقام معظم رهبری روحیه ما می‌توانیم را به همگان منتقل کرد و به برکت تحریم دشمنان اتکا به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگی شد.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک ولادت امام حسین که روز پاسدار نامگذاری شده است افزود: از خدا می‌خواهم که روز به روز بر عزت عزیزان پاسدار ما بی افزایند.

وی با تبریک تولد حضرت عباس (ع) و روز جانباز گفت: سفارش می‌کنم به همه که اگر در آشنایان خود جانباز دارید این روز را خدمت آنان تبریک بگویید.

حجت‌الاسلام غفوری به برکات نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: آنچه که می‌تواند ما را به مقام بالای معرفت برساند صحیفه سجادیه است که بالاترین مقام عرفانی انسان از این طریق می‌تواند کسب کند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های خود خطاب به نمازگزاران گفت: اهل تقوا باشید چرا که در قیامت هیچکس کمک کار کسی نمی‌تواند باشد. مردم باید مراقب باشند که به دنیا مشغول نشوند. بحث آخرت بحث مهمی است و نباید فراموش شود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: یاد خدا جوهره تقواست آن چیزی که می‌تواند مؤمن را موفق کند یاد خداست

کد خبر 726946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.