انقلاب اسلامی ایران نماد هویت الهی مردم ایران است

امام جمعه موقت اراک گفت: انقلاب اسلامی ایران نماد هویت الهی و اسلامی مردم ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت الاسلام قاسم عبدالهی امروز _ بیستم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: قدرت سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی افزود: امروز یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه هستیم که عزت ملت ایران را افزایش داده است.

امام جمعه موقت اراک با مقایسه جمهوری اسلامی ایران با حکومت پهلوی تصریح کرد: شاه در جزئی‌ترین مسائل حکمرانی از غربی‌ها اجازه می‌گرفت و بدون اجازه آنها کوچک‌ترین کاری نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه افتخار حکومت پهلوی دین‌زدایی بود خاطرنشان کرد: آنها کاری کرده بودند که در شهرهای بزرگ، دین را به سخره می‌گرفتند و هیچ ارزش و حد و حدودی برای دین قائل نبودند.

عبدالهی ادامه داد: کوچک‌ترین حرکت سیاسی در زمان پهلوی سرکوب می‌شد و آزادی بیان هم در زمان شاه هیچ ارزشی نداشت.

وی با بیان اینکه آزادی بیان با جمهوری اسلامی آزادی بیان معنا پیدا کرد گفت: ملت ایران وطن خود را همراه با دین اسلام می‌خواستند.

امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: مردم ایران با وجود اینکه ده‌ها حزب دیگر در ایران وجود داشت تنها به فریاد امام راحل لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه وضع اقتصاد ایران قابل مقایسه با زمان شاه نیست تصریح کرد: پیش از انقلاب، آب لوله‌کشی در قسمت‌های مهم شهر تهران وجود نداشت و بیشتر تهران حلبی‌آباد بود.

عبدالهی افزود: دشمن باید بداند جوان امروز ایران اسلامی همانند جوان دیروز دغدغه دین‌مداری دارد و این را در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن‌ماه به تصویر خواهد کشید.

وی با بیان اینکه جوانان ما همواره از آرمان‌های امام و انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حفاظت می‌کنند تاکید کرد: خواسته اصلی مردم اجرای احکام اسلامی و عدالت علی (ع) در جامعه است.

امام جمعه موقت اراک افزود: امروز ملت ایران مسئولان را با نگاه به دین اسلام رصد، ارزیابی و انتقاد می‌کنند و اگر مقایسه انجام می‌دهند عملکرد مسئولان را با حکومت امام علی (ع) و شیوه و روش ایشان مقایسه می‌کنند.

وی ادامه داد: این مقایسه نشان می‌دهد، مردم ایران هنوز هم پای دین خود ایستاده‌اند و از آن محافظت می‌کنند.

عبدالهی با اشاره به ضرورت شرکت در انتخابات گفت: به نیروهای نخبه و احزاب استان مرکزی و اراک توصیه می‌کنم، افرادی را به مردم معرفی کنند که درد دین و انقلاب داشته باشند و از بین مردم باشند و درد محرومین را احساس کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید نگاهی تحولی و انقلابی داشته باشند.

امام جمعه موقت اراک اظهار کرد: مجلس اگر عالمانه قانون وضع کند و بر اجرای قانون نظارت صحیح داشته باشد، مشکلات کشور رفع می‌شود.

کد خبر 726937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.