عزت و قدرت ایران در انقلاب اسلامی با هیچ چیز قابل معامله نیست

امام جمعه موقت شیراز گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی استفلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای ایران محقق شده و اینکه ایران در اوج عزت و قدرت است با هیج‌چیز قابل معامله نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امروز _جمعه بیستم بهمن_ در خطبه نماز جمعه شیراز اظهار کرد:

امروز در اقصی نقاط دنیا انقلاب ایران را می‌شناسند و ایران اسلامی صاحب نفود است، طوری که از ایران می‌خواهند تا به نیروهای یمن و سوریه و دیگر نیروهای محور مقاومت بگوید جگونه اقدام کنند.

وی افزود: این عزت و اقتدار به برکت نظام اسلامی است و مردم باید این عزت و شوکت را قدر بدانند و این قدرت را خفظ کنند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه امروز در سراسر زمین کشوری به مستقلی جمهوری اسلامی ایران نیست، ادامه داد: ایران امروز در ابعاد سیاسی، نظامی و علمی استقلال دارد.

رضوی اردکانی یادآور شد: در حالی که پیشتر برای تأمین سیم خاردار وابسته بودیم امروز جت‌های جنگی پیشرفته می‌سازیم و قدرت هوافضای سپاه و ارتش ایران دشمن را وحشت زده کرده و بازدارنده است.

وی اضافه کرد: امروز در داخل کشور بهترین مهندسین فنی و خلبان‌ها تربیت می‌شوند در حالی که پیش از انقلاب کاملاً وابسته بودیم.

امام جمعه موقت شیراز اظهار کرد: امروز تمام مراکز علمی ما فعال است و جوانان با استعداد ایران قله‌های علم را فتح می‌کنند، ایحاد زیرساخت‌های جاده‌ای، راه اهن، انتقال آب از دریا به وسط کشور نمونه‌هایی از این توانمندی است.

رضوی اردکانی با اینکه پیش از انقلاب اسلامی، جمعیت ایران ۳۶ میلیون نفر بود، با همین میزان زمین و در حالی که با خشکسالی نیز مواجه نبودیم، در بیشتر حوزه‌های کشاورزی وارد کننده بودیم و کشاورزی کشور نابود بود اما امروز با تکیه بر علم و تکنیک میزان برداشت محصولات را بالا برده و در برخی محصولات صادر کننده شده‌ایم.

وی آزادی را با بی بندوباری متقاوت خواند و گفت: بیشتر مردان و زنان شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) متدین هستند و اگر عده اندکی نیز با چهره‌هایی ناشایست در جامعه حاضر می‌شوند راه حل دارد و باید از نهادهای دولتی آغاز کرد.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: آزادی به معنای آن است که مردم بتوانند آزادانه علم، شغل و فعالیت خود را انتخاب کنند و این با هرج و مرج و بی‌قانونی تفاوت دارد.

رضوی اردکانی با انتقاد از برخی بی‌بندو باری‌ها و سگ‌گردانی در سطح جامعه، از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس خواست تا براساس قانون بر رعایت پوشش مناسب به عنوان اصلی قانونی و اخلاقی نظارت کنند و نگذارند نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به ۲۱ بهمن ماه به عنوان سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام خمینی (ره) و تثبیت مقاومت و فروپاشی رژیم شاهنشاهی، گفت: امسال مردم در ۲۲ بهمن ماه (یکشتبه) نشان می‌دهند که پای عزت و شرف و استقلال کشورشان ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به مردم، یادآور شد: در این مدت بیش از پنج هزار کارخانه از رکود خارج شد و خدمات بسیاری در زمینه‌های آبرسانی و بهبود راه‌ها له مردم ارائه شده است.

رضوی اردکانی تاکید کرد: دولت باید قدرت خرید مردم را بالا ببرد، از سویی تولید افزایش یابد و از سویی جلو نوسانات قیمت و گرانفروشی گرفته شود.

وی افزود: دستکاه‌های جهاد کشاورزی و تعزیرات خکومتی باید جلو گرانفروشی برخی کاسبان را بگیرند و به گونه تولید مواد عذایی مدیریت شود تا هم کشاورز و کارخانه دار سود ببرد و هم مردم توان خرید اشته باشند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: افرادی که تولیدکننده، کشاورز، کارمند و کارگر و شاعل نیستند نیز باید مستمری آنها از طریف تهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد تقویت شود تا توان تهیه مایحتاح خود را داشته باشند؛ هر چند دولت به این امر توجه دارد اما تورم جلوتر از افزایش درآمد است که باید مدیریت شود.

رضوی اردکانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به مردم شیراز، گفت: امام حسین (ع) بسیار به گردن ما حق دارد و باید مراسم جشن باشکوهی به این مناسبت برگزار شود.

وی افزود: امام سجاد (ع) گنجینه‌ای از عبودیت و حضرت ابوالفضل العباس مظهر فداکاری و ایثار است و باید سالروز ولادت این بزرگواران را به شایستگی گرامی بداریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز جهان تشنه ظهور است، تاکید کرد: ۱۵ شعبان روز ولادت مهدی موعود (عج) با مراسم جشن باشکوهی در شهرها و روستاها برگزار شود.

کد خبر 726927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.