مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / تولید جواهرات از طلا و نقره بازیافتی در دانمارک

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر در ملبورن با اجرای طرح ذخیره انرژی»، «افزایش ایمنی جاده‌ها در منچستر بزرگ»، «استفاده از «کت بارانی» برای حفاظت از ساختمان‌ها در تورنتو»، «تولید جواهرات از طلا و نقره بازیافتی در دانمارک»، «بهره‌گیری از دوقلوهای دیجیتال در تسریع واکنش به شرایط اضطراری»، «مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری»، «ارائه حمل‌ونقل ایمن و پایدار در استرالیا»، «راه‌اندازی ویزای جدید عشایری دیجیتال در ژاپن»، «توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند» و «عرضه فیبر نوری به جوامعی با دسترسی دشوار در بریتانیا» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر در ملبورن با اجرای طرح ذخیره انرژی

ملبورن استرالیا از آغاز فاز آزمایشی ذخیره انرژی در باتری‌هایی خبر داد که به گذار سبز این شهر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر کمک می‌کند. پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر مقرون‌به‌صرفه آن به مرحله کلیدی دیگری رسیده است و در آخرین مرحله آزمایشی پروژه انرژی تجدیدپذیر، ملبورن سه سیستم ذخیره انرژی باتری با ظرفیت ترکیبی ۴۵۰ کیلووات ساعت نصب خواهد کرد تا در صورت نیاز، انرژی را به شبکه بازگردانند.

باتری‌های جدید در طول روز و زمانی که نسبت بیشتری از انرژی تجدیدپذیر در شبکه وجود دارد، شارژ می‌شوند. سپس انرژی ذخیره‌شده در زمانی که بیشتر مورد نیاز است به شبکه بازگردانده می‌شود و به حمایت از انتقال به انرژی تجدیدپذیر کمک می‌کند.

فاز آزمایشی پروژه فرصتی برای سنجش مدل پروژه انرژی تجدیدپذیر ملبورن برای به‌دست آوردن بینشی برای اطلاع‌رسانی در مورد گسترش شبکه باتری و عرضه خرده‌فروشی در آینده است.

پروژه انرژی تجدیدپذیر ملبورن با ایجاد فرصت‌های جدید برای تحقیق، توسعه، صنعت و آموزش، اقتصاد شهر را تقویت، گذار شهر به انرژی‌های تجدیدپذیر صددرصدی تا سال ۲۰۳۰ را تسریع و به شورا کمک خواهد کرد تا سال ۲۰۴۰ به انتشار خالص صفر برسد.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

افزایش ایمنی جاده‌ها در منچستر بزرگ

منچستر بزرگ گامی مهم در جهت اتخاذ چشم‌انداز صفر برداشته است، چشم‌انداز صفر یک پروژه چند ملیتی پیرامون ایمنی ترافیک جاده است که هدف آن ایجاد سیستمی است که تصادفات منجر به فوت و صدمه شدید را به صفر می‌رساند، این طرح تلفات و آسیب جانی در منچستر بزرگ را تا سال ۲۰۴۰ میلادی به صفر می‌رساند.

پروژه چشم‌انداز صفر در دهه ۱۹۹۰ در کشور سوئد آغاز شد و با هدف حذف تلفات ناشی از تصادفات و جراحات تغییر دهنده زندگی و در عین حال ترویج تحرک ایمن، سالم و عادلانه برای همه ادامه یافته است؛ تقریباً ۱۰ هزار نفر در منچستر بزرگ در دهه گذشته دچار جراحات کشنده یا شدید شده‌اند؛ آمارها از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران نزدیک به دو سوم این تلفات را به خود اختصاص داده‌اند و نیاز به مداخله را برجسته می‌کند.

در حالی که تعداد کشته‌ها و مجروحان جدی منچستر بزرگ در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است، باید اقدامات بیشتری انجام شود تا جاده‌های منچستر بزرگ به مکانی امن‌تر، سالم‌تر و پایدارتر برای عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و رانندگان تبدیل شود؛ با انجام اقدامات قاطع در منچستر بزرگ، می‌توان تا سال ۲۰۴۰ میلادی از حدود ۳۸۰۰ مرگ‌ومیر و جراحات تغییردهنده زندگی جلوگیری کرد.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

استفاده از «کت بارانی» برای حفاظت از ساختمان‌ها در تورنتو

تورنتوی کانادا با هدف محافظت در برابر باد و باران و در عین حال کاهش تقاضای انرژی در ساختمان‌ها، یک «کت بارانی» را به‌عنوان پوششی محافظ برای ساختمان‌های شهر آزمایش می‌کند که یک نمونه اولیه سازه کششی برای مقابله با وضعیت شدید آب‌وهوایی است و در عین حال تقاضای انرژی در ساختمان‌ها را کم می‌کند. این ساختار بارانی به‌عنوان بخشی از پروژه شهر هوشمند از یک غشای پلاستیکی نازک ساخته شده است.

کت بارانی تورنتو از نقشه‌برداری‌های تعاملی و طرح‌ریزی‌های اولیه توسعه شهری تا سنگ‌فرش‌های هوشمند خیابانی شش‌ضلعی، برای کار با طیف وسیعی از سیستم‌ها طراحی شده است. این سازه ساختارهای قله‌مانند را به خود می‌گیرد و به‌طور بالقوه می‌تواند مدت زمانی را که افراد می‌توانند به‌راحتی در خارج از خانه سپری کنند، دو برابر کند. برای این پروژه مجموعه‌ای از مفاهیم معماری ارائه شده است که مهندسان آب‌وهوایی شبیه‌سازی‌های کامپیوتری آن‌ها را انجام دادند و برای توسعه بیشتر طراحی‌ها به مدل‌سازی شرایط آب‌وهوایی تورنتو پرداختند.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

تولید جواهرات از طلا و نقره بازیافتی در دانمارک

یک شرکت تولیدکننده جواهرات در دانمارک به‌تازگی اعلام کرده است که در حال حاضر فقط از نقره و طلای بازیافتی برای تولید تمام جواهرات خود بهره می‌برد، این اقدام سالانه مانع انتشار ۵۸ هزار تن دی‌اکسید کربن می‌شود. این اعلامیه نشان‌دهنده دستیابی اولیه به هدف استفاده صد درصدی از طلا و نقره بازیافتی تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

به نظر می‌رسد که استفاده از فلزات بازیافتی مانع انتشار میزان قابل‌توجهی از گازهای گلخانه‌ای می‌شود، زیرا استخراج معدن به انرژی و منابع بیشتری نسبت به بازیافت نیاز دارد.

شرکت یادشده به‌منظور دستیابی به این هدف اعلام کرده است که همه تأمین‌کنندگان باید میزان استفاده از مواد اولیه برای تولید جواهرات را تغییر دهند و از فلزات بازیافت‌شده استفاده کنند؛ همچنین بسیاری از تولیدکنندگان را ملزم به معرفی فرآیندها و تجهیزات جدید برای اطمینان از تفکیک کامل مواد استخراج شده از معدن و مواد بازیافتی کرده است.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

بهره‌گیری از دوقلوهای دیجیتال در تسریع واکنش به شرایط اضطراری

نیویورک در همکاری با مرکز حمل‌ونقل دانشگاهی شهر به توسعه دوقلوهای دیجیتال خیابان‌های شهر برای آزمایش چگونگی واکنش سریع‌تر به شرایط اضطراری پرداخت. سازمان آتش‌نشانی شهر در همکاری با مرکز حمل‌ونقل C2Smarter، از فناوری دوقلوی دیجیتال برای کمک به کاهش زمان واکنش وسایل‌نقلیه اضطراری به حوادث پزشکی تهدیدکننده زندگی استفاده می‌کند، چراکه طی ۱۰ سال گذشته زمان پاسخ به این شرایط از شش دقیقه و ۴۵ ثانیه به هفت دقیقه و ۲۶ ثانیه افزایش داشته است.

هدف این نهاد حل دو مشکل کلیدی مربوط به تراکم شهری است که شامل رفع وابستگی‌های متقابل گسترده سیستم‌های شهری در مواجه با تراکم ترافیک و درک تأثیرات ازدحام در سراسر سیستم، به‌ویژه آن‌هایی است که نابرابری را در بخش‌های مختلف جامعه تشدید می‌کنند. این مرکز و شرکای آن ترکیبی از نقاط قوت و منابع در انفورماتیک شهری، فناوری‌های متصل، انفورماتیک رفتاری و شرکای شهری را گرد هم می‌آورند.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری

نیویورک همیشه بیدار که به‌واسطه وجود زباله‌های بیش از حد در پیاده‌روها و ازدیاد موش‌ها به کثیفی شهرت دارد، در حال اجرای برنامه‌هایی به‌منظور رفع این معضل است. این شهر با مشکلی بزرگ‌تر از چراغ‌های دائم چشمک‌زن و خیابان‌های پر سر و صدا مواجه است؛ کوه‌هایی از زباله در پیاده‌روهای باریک این شهر به چشم می‌خورد که به خانه‌های موقت جوندگان و حشرات تبدیل شده است تا زمانی که نوبت پاک‌سازی آن‌ها توسط ناوگان بهداشتی شهر فرا برسد و از محیط جمع‌آوری شوند. به این ترتیب در شهری با بیش از ۸.۵ میلیون نفر، حذف زباله از پیاده‌روها به معضلی برای همه تبدیل شده است.

نیویورک در حال حاضر در حال اجرای طرح «محورهای پاک» با برنامه‌های آزمایشی در مقیاس کوچک در سراسر شهر است و ابتدا یکی از پرترافیک‌ترین مناطق شهر، میدان تایمز، را مورد بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر این، شهر از اتخاذ سیاست جدیدی خبر داد که برای قرار دادن زباله‌ها در بیرون از خانه در طول شب محدودیت زمانی تعیین می‌کند تا از انبوه زباله‌ها کم کنند.

در حال حاضر زباله‌ها را می‌توان از ساعت ۴ بعدازظهر بیرون گذاشت، اما خط‌مشی جدید پیشنهاد می‌کند این اقدام به ساعت ۸ شب تغییر کند که اکثر مردم خیابان‌ها را به مقصد خانه ترک می‌کنند. با این حال افرادی که به سطل‌های در بسته تعبیه‌شده نزدیک هستند، امکان انتقال زباله‌های خود را به خارج از خانه از ساعت ۶ بعدازظهر خواهند داشت.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

ارائه حمل‌ونقل ایمن و پایدار در استرالیا

بزرگ‌ترین اپراتور اتوبوس در استرالیا است، از آغاز خدمات اتوبوس‌های بیشتر در شهر پرث استرالیا خبر داده است، این توسعه نشان‌دهنده تعهد مداوم شرکت به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل و خدمت‌رسانی به جوامع محلی است؛ این اقدام با هدف اداره حمل‌ونقل در زمینه گسترش ناوگان اتوبوس‌رانی هم‌راستا است، در این صورت افراد بیشتری می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

این اپراتور بیش از ۲۵۰ اتوبوس برقی در شبکه خود در سراسر استرالیا دارد؛ همچنین، این شرکت درگیر یک پروژه قابل‌توجه در اوکلند است، به طوری که ۱۵۲ اتوبوس برقی در این شهر معرفی کرده است. طبق قرارداد جدید تنظیم شده در شهر پرث، اتوبوس‌های ایمن و پایداری در شهر ارائه می‌شود و در حال حاضر نیز قصد دارد با ارائه خدمات اتوبوس قابل اعتماد که نیازهای جوامع محلی را برآورده می‌کند، مشارکت خود را در استرالیای غربی بیشتر کند.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

راه‌اندازی ویزای جدید عشایری دیجیتال در ژاپن

ویزای جدید موسوم به عشایری دیجیتال ژاپن از ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و به شهروندان ۴۹ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا حداکثر ۶ ماه در این کشور بمانند. ژاپن با شهرهای شلوغ، مناظر طبیعی متنوع و فرهنگ پاپ مشهور جهان، مکان مناسبی برای ترکیب کار و سفر است. این کشور به‌طور فزاینده‌ای در حال باز کردن آغوش خود روی خارجی‌ها است تا بتواند اقتصاد و رقابت بین‌المللی خود را که به‌واسطه پیری جمعیتش تهدید می‌شود، تقویت کند.

بیش از دو میلیون اتباع خارجی در حال حاضر در ژاپن کار می‌کنند که بالاترین تعداد تاکنون محسوب می‌شود. از سوی دیگر این کشور در حال آماده شدن برای راه‌اندازی ویزای دیجیتالی عشایری در ماه آینده است که به شهروندان ۴۹ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا حداکثر ۶ ماه در این کشور بمانند.

ویزای موسوم به عشایری ژاپن متخصصان بسیار ماهر را به‌ویژه در بخش IT مورد هدف قرار می‌دهد و برای فعالیت‌های تعیین‌شده از جمله کار از راه دور برای شرکتی در خارج از ژاپن یا به‌عنوان یک فریلنسر مستقل برای مشتریان خارج از کشور اعطا خواهد شد. انتظار می‌رود این امر در مورد یوتیوبرها که از تبلیغ‌کنندگان خارج از کشور درآمد کسب می‌کنند نیز اعمال شود.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

شرکت اتوبوس‌رانی FlixBus با هدف توسعه خدمات وسایل حمل‌ونقل عمومی، ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه، پایدار و پیشرفته در کشور هند راه‌اندازی شده است، این شرکت استانداردهای جدیدی برای ناوگان اتوبوس‌رانی ارائه می‌دهد، ۴۶ شهر را به یکدیگر متصل می‌کند، راحتی و ایمنی شهروندان را افزایش می‌دهد، باعث کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌‎شود.

عملیات مربوط به توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند از ماه جاری آغاز می‌‎شود، شرکت FlixBus بر شهر دهلی به عنوان مرکز توسعه اتوبوس‌رانی تمرکز می‌کند و برای توسعه بیشتر در مناطق جنوبی برنامه‌ریزی می‌کند؛ شرکت یادشده پیش از این با پنج شرکت اتوبوس‌رانی محلی در دهلی مشارکت داشته است و سازگاری خود با شرایط را نشان می‌دهد.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

عرضه فیبر نوری به جوامعی با دسترسی دشوار در بریتانیا

دولت بریتانیا به‌عنوان بخشی از پروژه پنج میلیارد پوندی گیگابایت خود، به استقرار زیرساخت‌های کامل فیبر نوری برای بیش از ۲۰۲ هزار ملک روستایی خواهد پرداخت. این شبکه‌ها در اختیار خانه‌ها، مشاغل و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی قرار خواهد گرفت. این پروژه زیرساختی حیاتی قابلیت‌های دیجیتال خانه‌ها و مشاغل روستایی را در سراسر کشور متحول می‌کند. پنج قرارداد منعقد شده در این راستا به ارزش در مجموع بیش از ۳۹۴ میلیون پوند، به استقرار زیرساخت‌های کامل فیبر نوری برای املاک روستایی منتهی خواهد شد.

پروژه گیگابایت دولت بریتانیا با انتخاب زیرساخت‌های مناسب، سرعت چند گیگابایتی و قابلیت اطمینان بی‌نظیری را به صدها هزار محل اضافی در مناطق سراسر کشور ارائه و خانه‌ها و مشاغلی را هدف قرار می‌دهد که در برنامه‌های تجاری تأمین‌کنندگان پهنای باند گنجانده نشده‌اند و به بخش‌هایی از بریتانیا می‌رسد که در غیر این صورت ممکن است دسترسی دیجیتالی مورد نیاز خود را از دست بدهند. تا پایان سال ۲۰۲۵ دولت ۸۵ درصد از بریتانیا را هدف قرار داده است تا اتصال با قابلیت گیگابایتی داشته باشند و در نهایت تا سال ۲۰۳۰ این پوشش سراسری باشد.

مقابله نیویورک با معضل زباله‌های شهری / توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی در هند

کد خبر 726912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.