۴ نامزد جدید انتخابات مجلس در گیلان تایید صلاحیت شدند

دبیر و سخنگو ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در مرحله آخر چهار داوطلب جدید از حوزه های انتخابیه بندرانزلی، آستانه اشرفیه و رشت تایید صلاحیت شدند که در مجموع تعداد تایید صلاحیت شدگان در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان به ۴۴۵ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، جواد شفیعی ثابت امروز _جمعه، بیستم_بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان طی پنج مرحله اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان را به ستاد انتخابات ابلاغ کرد که در مجموع تعداد ۴۴۵ نفر در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان تأیید صلاحیت و ۸۵ نفر عدم تأیید شدند.

وی افزود: در مرحله آخر چهار داوطلب جدید تأیید صلاحید شدند و پنج نفر از حوزه‌های انتخابیه رشت-خمام و فومن-شفت و لاهیجان-سیاهکل که در مراحل قبل تأیید صلاحیت آن‌ها اعلام شده بود، با اعلام جدید شورای نگهبان به فهرست عدم تأیید صلاحیت‌شدگان اضافه شدند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه به طور میانگین برای هر کرسی مجلس در استان ۳۴ نفر به رقابت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد داوطلب تأیید شده در حوزه انتخابیه رشت و خمام با تعداد ۱۲۸ نفر و کمترین تعداد داوطلب در حوزه انتخابیه صومعه سرا با ۱۶ نفر است.

به گزارش ایمنا، احمد دنیا مالی (بندرانزلی)، محمد بابایی و نادر رسولی (آستانه‌اشرفیه) و حسنی جوریابی (رشت) تأیید صلاحیت شدند.

کد خبر 726904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.