حضور متفاوت استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با اجرای طرح «مثلث نور»

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: استان فارس با استراتژی اجرای طرح مثلث نور و با شعار فارس به شما خوش آمد می گوید، در نمایشگاه گردشگری پایتخت حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده متراژ غرفه استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نزدیک به یک‌هزار متر مربع است، اظهار کرد: حضور فارس در نمایشگاه امسالِ پایتخت از نظر غرفه‌آرایی و همچنین تولید محتوا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است.

وی افزود: میراث فارس با استراتژی اجرای طرح مثلث نور و شعار فارس به شما خوش آمد می‌گوید، میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه گردشگری تهران خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مباحث گردشگری و نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اجرای طرح «مثلث نور» را یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی استان به ویژه شهر شیراز دانست و تصریح کرد: این مثلث بین سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز به وجود می‌آید تا بتوانیم در جذب زائران داخلی و خارجی توفیق بیش‌تری داشته باشیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: شیراز عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) را دارا است و برای میزبانی از زائران به مفهوم واقعی باید برنامه‌ریزی‌ها متفاوت‌تر و گسترده‌تر داشته باشد.

وی رونمایی از کمپین مثلث نور را یکی از برنامه‌های اصلی غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران عنوان کرد و افزود: در واقع هدف از رونمایی این کمپین توسعه اندیشه‌ای نوین در راستای توسعه ارتباطات و مبادلات گردشگری مذهبی سه حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در شهرهای مشهد، قم و شیراز است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بیست‌وسوم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد و تا بیست‌وششم بهمن ادامه دارد و غرفه فارس در سالن 38b این نمایشگاه واقع شده است.

ثابت اقلیدی همچنین به حضور گروه اقوام و گروه‌های هنری و موسیقی آئینی و اجرای برنامه‌های فاخر در غرفه نمایشگاهی فارس اشاره و خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در این نمایشگاه ورکشاپ‌های صنایع دستی در غرفه استان فارس اجرا می‌شود و هنرمندان به صورت زنده محصولات دست‌ساز خود را تولید و ارائه خواهند کرد.

کد خبر 726881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.