دومین «کارگاه مهندسی فرهنگی ۲» در خمینی شهر درحال برگزاری است

مدرس کارگاه مهندسی فرهنگی ۲ گفت: دومین کارگاه مهندسی فرهنگی ۲ با حضور ویژه اساتید، نویسندگان، مبلغان و فعالان فرهنگی و فعالان رسانه و هنر از سراسر کشور در شهرستان خمینی شهر درحال برگزاری است.

محمد شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: دوره «مهندسی فرهنگی ۲» مربوط به فعالان فرهنگی کشور است و مؤسسه منتظران منجی چند سال گذشته در پی فرمایش مقام معظم رهبری که اعلام آتش به اختیار فرهنگی انجام دادند، دوره مهندسی فرهنگی یک را طراحی و اجرا کرد.

وی ادامه داد: ما راجع به ضرورت مهندسی و مهندسی اینکه چه چیزهایی را باید در کارهای فرهنگی اجرایی و عملی کرد که کار فرهنگی و تولید محتوا بهترین نتیجه را داشته باشد که فعالیت‌ها مؤثر واقع شود.

دومین «کارگاه مهندسی فرهنگی ۲» در خمینی شهر درحال برگزاری است

مدرس کارگاه مهندسی فرهنگی ۲ افزود: عنصر اصلی و اساسی که ما از طریق آموزه‌هایی که از طریق معصومان که برای تأثیرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی، بحث خود شناسی است که کلید همه معرفت‌ها و توانمندی‌ها است.

شجاعی با اشاره به تعبیر امام علی (ع)، کسی که خودش را نمی‌شناسد هیچ چیزی را نمی‌شناسد، گفت: اگر مردم با شناختی که اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) معرفی می‌کنند، خودشان را به همان بزرگی و کرامت بشناسند و فعالیت‌های فرهنگی خیلی خوب مؤثر واقع می‌شود و انسان دین را به شکل عاشقانه و عارفانه دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: ولی اگر به تعریف‌هایی که در علوم انسانی جدید است و مرسوم است بین مردم افراد از خودشان داشته باشند، نمی‌توانند ارتباط فکری و ذاتی که باید با آموزه‌های الهی بگیرند، آن ارتباط را برقرار کنند.

دومین «کارگاه مهندسی فرهنگی ۲» در خمینی شهر درحال برگزاری است

استاد این کارگاه افزود: این دوره مهندسی فرهنگی که طراحی کردیم، ۱۳ ساعت کارگاه است و در این دوره ویژه نخبگان فرهنگی و تولید کنندگان محتوا از سراسر کشور حضور دارند که در اصفهان برگزار می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فاصله دوره مهندسی فرهنگی یک تا این دوره، مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را صادر کردند و شرایط جهانی و شرایط کشور که شرایط بسیار خاصی است و به فرموده مقام معظم رهبری پیچ تاریخی را در گذر هستیم.

وی ادامه داد: قطعاً باید نقش فرهنگی خوبی در جامعه اجرا کنیم و مراکز آتش به اختیار فرهنگی هدفمند را ایجاد کنیم.

دومین «کارگاه مهندسی فرهنگی ۲» در خمینی شهر درحال برگزاری است

استاد این کارگاه با اشاره به این نیاز گفت: ما دوره مهندسی فرهنگی ۲ را با سطحی عمیق‌تر و عملیاتی تر برای نخبگان فرهنگی طراحی و تولید کردیم تا فعلان فرهنگی دست بازتری نسبت به فعالیت‌ها داشته باشند تا فعالان فرهنگی و مجموعه‌ها بودجه و وقتشان را در جایی که تأثیر نیست هدر ندهند و بروند در جایی سرمایه گزاری کنند که بتوانند فعالیت فرهنگی مؤثر انجام دهند و این در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

شجاعی اضافه کرد: برای کسانی که در این دوره در حال شرکت هستند و هر شب جلسات پرسش و پاسخ مانند جلسات جامع معلمان مهدوی و جشن‌هایی مانند جشن پیروزی انقلاب و عید مبعث داریم.

کد خبر 726870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.