پرونده ۲۳ پزشک متخلف مالیاتی در دست بررسی است

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در راستای بررسی پرونده‌های مالیاتی، سه پزشکی که نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمی‌کردند، دادگاهی شدند.

‌فیروز شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مالیات‌ها نوعی هزینه‌های اجتماعی هستند که شهروندان برای اعمال صحیح وظایف حاکمیتی، به دولت‌ها پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به‌طور قطع به هر میزان پرداخت مالیات قانونی‌تر باشد، نتایج این اعمال وظیفه‌های حاکمیت همچون برقرارسازی امنیت و رفاه اجتماعی، آموزش‌های رایگان، توسعه شهرها، روستاها و اقامتگاه‌ها، و ارتقای زیرساخت‌ها قابل مشاهده‌تر خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در ادامه با اشاره به موضوع فرار مالیاتی گفت: فرار مالیاتی در استان در هر قشری وجود دارد و نمی‌توان برای آن درصد تعیین کرد، اما برخی پزشکان از جمله افرادی هستند که از قانون پرداخت مالیات تمکین نمی‌کنند.

وی با اشاره به گزارش‌های بازرسان و ناظران این اداره کل به سازمان نظام پزشکی استان زنجان در خصوص فرار مالیاتی و تخلفات پزشکان افزود: حتی برخی پزشکان اعتراض کردند و گفتند که این گزارش در حد «اتهام» بوده است، اما به‌صراحت اعلام کردیم که بر اساس اسناد و مدارک، این گزارش‌ها تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی سه پزشک متخلف به مراجع قانونی معرفی شدند و پرونده ۲۳ پزشک متخلف نیز در دست بررسی است، گفت: فرار مالیاتی، منجر به تشکیل پرونده می‌شود و برای آن‌ها سابقه می‌شود و امکان دارد پروانه مطب نیز ابطال شود.

شکوری با هشدار به پزشکان متخلف گفت: تک‌تک مطب‌ها را رصد می‌کنیم، دستگاه‌های پوز این مراکز به دقت بررسی و مستند می‌شوند، سال گذشته سازمان بر اساس گزارش‌های مردمی، مراکز پزشکی را رصد کرد و به بسیاری از مطب‌های فاقد دستگاه کارت‌خوان، اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را نداد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی، مشاغلی که درآمد فروش کالا یا خدمات آن‌ها در یک سال کمتر از ۱۰۰ برابر سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۲ باشد، از انجام تکالیفی همچون نگهداری دفاتر مالی و ارسال اظهارنامه به سازمان مالیاتی معاف هستند.

کد خبر 726854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.