آسمان استان‌های جنوب غرب کشور بارانی می‌شود / افزایش دما ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به روند افزایش نسبی در نیمه شمالی کشور گفت: یکشنبه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار و در نیمه شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود.

وی افزود: یکشنبه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و در جزایر شمال خلیج فارس و شمال بوشهر، بارش شدت خواهد داشت و دریا نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه گستره فعالیت این سامانه در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان خواهد بود و در جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر این موج از جنوب شرق کشور خارج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، آسمان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۸ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 726836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.