جنگ لیورپول و آرسنال بالا گرفت

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر جزیره انگلیس با انجام بازی‌های حساس امروز آغاز می‌شود و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیست‌وچهارم از فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جزیره انگلیس امروز _جمعه بیستم بهمن‌_ با انجام هشت دیدار آغاز می‌شود و دو بازی باقی‌مانده نیز روز شنبه هفته آینده و بازی پایانی هم روز دوشنبه هفته آتی به‌انجام خواهد رسید که می‌تواند تقابل منچسترسیتی با اورتون و جدال لیورپول مقابل برنلی نسبت به سایر بازی‌ها جذاب‌تر باشد.

جدول لیگ برتر جزیره انگلیس تا پایان هفته ۲۳

جنگ لیورپول و آرسنال بالا گرفت

منچسترسیتی - اورتون؛ جمعه - ساعت ۱۶:۰۰

تیم فوتبال منچسترسیتی که در ابتدای فصل از دوران اوج خود فاصله گرفته بود و همین ماجرا باعث شد حریفان از غفلت آن‌ها استفاده کنند دوباره سروسامان گرفته و درحال بازگشت به جایگاهی است که پیش‌بینی‌اش سخت نبود. سیتیزن‌ها که یک‌بازی کمتر نسبت به سایر رقبا دارند درصورت پیروزی در بازی حساس این هفته مقابل اورتون می‌توانند با پیروزی در بازی عقب‌افتاده به صدر جدول بازگردند.

شاگردان پپ گواردیولا تا پایان هفته بیست‌وسوم از ۲۲ بازی ۱۵ برد، چهار تساوی، سه شکست و ۴۹ امتیاز کسب کرده‌اند که آن‌ها را در فاصله دو امتیازی لیورپول قرار داده است. همچنین تیم فوتبال اورتون که این فصل نتوانسته عملکرد قابل‌قبولی از خود ارائه دهد با هشت پیروزی، پنج تساوی و ۱۰ شکست آماری فاجعه‌بار را ثبت و با ۱۹ امتیاز در جایگاه هجدهم جدول جا خشک کرده است‌.

جنگ لیورپول و آرسنال بالا گرفت

ناکامی لیورپول و لغزش دوباره آرسنال می‌تواند بهانه و فرصت بسیاری مناسبی برای منچسترسیتی باشد که دوباره پس از چند ماه صدر جدول لیگ برتر جزیره را در تسخیر خود دربیاورد و زمینه‌سازی‌ها را برای یک قهرمانی دیگر در مسابقات فوتبال انگلیس فراهم کند.

فولام - بورنموث؛ جمعه - ۱۸:۳۰

تقابل همسایه‌های پائین‌جدولی برای هر دو تیم قطعاً جالب‌توجه خواهد بود. تیم فوتبال فولام که میزبان بازی هفته بیست‌وچهارم است با هفت پیروزی، پنج تساوی و ۱۱ شکست و کسب ۲۶ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد و تیم فوتبال بورنموث هم باوجود انجام یک بازی کمتر با احتساب هفت پیروزی، ۹ تساوی و شش شکست توانسته ۲۷ امتیاز کسب کند و روی پله دوازدهم بایستد.

فولام در بازی قبلی‌اش مقابل برنلی به تساوی پرگل دو بر دو رسید و تیم فوتبال بورنموث هم با نتیجه یک بر یک در خانه‌اش در برابر ناتینگهام‌فارست متوقف شد. بازی رودرروی قبلی دو تیم فولهام و بورنموث در لیگ برتر جزیره با پیروزی یک‌طرفه و پرگل سه بر صفر بورنموث به پایان رسیده است.

لیورپول - برنلی؛ جمعه - ساعت ۱۸:۳۰

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر جزیره انگلیس، لیورپول که هفته‌هاست صدرنشینی لیگ را در اختیار دارد میزبان برنلی است. شاگردان یورگن کلوپ از ۲۳ بازی قبلی توانسته‌اند با ۱۵ پیروزی، شش تساوی و دو شکست به ۵۱ امتیاز برسند و درصورت پیروزی مقابل برنلی موقتاً برای یک‌هفته دیگر و بدون احتساب بازی عقب‌مانده منچسترسیتی، صدرنشین لیگ برتر خواهند بود.

تیم فوتبال برنلی هم که با آمار وحشتناک ضعیف سه پیروزی، چهار تساوی و ۱۶ شکست فقط توانسته ۱۳ امتیاز کسب کند و با حضور در جایگاه نوزدهم دومین کاندیدای بزرگ سقوط به چمپیونشیپ انگلیس است. لیورپول چهار بازی قبلی‌اش مقابل برنلی را با آمار ۱۰۰ درصد پیروزی به پایان رسانده و به‌دنبال کسب پنجمین برد متوالی است.

لوتون‌تاون - شفیلدیونایتد؛ جمعه - ساعت ۱۸:۳۰

جدال لوتون‌تاون و شفیلدیونایتد یکی دیگر از نبردهایی است که باید بر سر بقا در لیگ برتر جزیره برگزار شود. لوتون‌تاون که فصل قبل از چمپیونشیپ به سطح اول فوتبال انگلیس صعود کرد با ۲۰ امتیاز که از پنج برد، پنج تساوی و ۱۲ شکست استخراج شده روی پله هفدهم ایستاده و چنانچه مقابل شفیلدیونایتد نتیجه مناسبی نگیرد ممکن است یک رده در جدول رده‌بندی تنزل پیدا کند.

جنگ لیورپول و آرسنال بالا گرفت

همچنین تیم فوتبال شفیلدیونایتد با تنها ۱۰ امتیاز پس از به‌دست آوردن تنها دو پیروزی، چهار تساوی و ۱۷ شکست قعرنشین لیگ برتر جزیره و کاندیدای اصلی و شماره‌یک سقوط به چمپیونشیپ است مگر اینکه در هفته‌های پیش‌رو معجزه‌ای در نتایج این تیم رقم بخورد. لوتون‌تاون در بازی رفت در خانه شفیلدیونایتد این تیم را با نتیجه پرگل و نزدیک سه بر دو از پیش‌رو برداشت.

تاتنهام‌هاتسپر - برایتون؛ جمعه - ساعت ۱۸:۳۰

تیم‌های فوتبال تاتنهام‌هاتسپر و برایتون باید در لندن بیست‌وچهارمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر جزیره را برگزار کنند. تاتنهامی‌ها که در ابتدای فصل فراتر از حد تصورات نتیجه گرفتند و هواداران خود را امیدوار کردند رفته‌رفته به جایگاه‌های پائینی جدول بازگشتند و درحال حاضر با کسب ۱۳ پیروزی، پنج تساوی، تحمل پنج شکست و ۴۴ امتیاز پنجمین تیم لیگ برتر هستند.

در طرف مقابل برایتون که توانسته در بازی‌های بزرگ خوب ظاهر شود و از چند تیم نامدار امتیاز گرفته ایستاده است و در شرایطی پای به این دیدار می‌گذارد که با ۹ پیروزی، هشت تساوی و شش شکست به ۳۵ امتیاز رسیده است و جایگاه هشتم جدول را برای خود می‌بیند. برایتون در بازی قبلی‌اش که با تاتنهام‌هاتسپر انجام داده چهار بر دو به پیروزی خوبی رسیده است و بدین ترتیب میزبان برای انتقام وارد زمین خواهد شد.

ولورهمپتون - برنتفورد؛ جمعه - ساعت ۱۸:۳۰

گرگ‌های انگلیس و زنبورهای جزیره همواره تیم‌های سرسخت لیگ برتر بوده‌اند که در فصل جاری در حدواندازه‌هایی که نشان می‌دادند عمل نکردند. ولورهمپتون با ۹ پیروزی، پنج تساوی و ۹ شکست در جایگاه دهم جدول رده‌بندی ایستاده است و برنتفورد هم با شش پیروزی، چهار تساوی و تحمل ۱۲ شکست توانسته ۲۲ امتیاز کسب کند و فاصله ۱۰ امتیازی میان دو تیم وجود دارد.

جنگ لیورپول و آرسنال بالا گرفت

بازی برنتفورد در برابر ولورهمپتون همراه با حضور دوباره و احتمالی سامان قدوس در ترکیب زنبورها نیز خواهد بود. سامان قدوس که همراه با تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا حضور داشت و نمایش‌های درخشانی هم از خود ارائه کرد با شکست یوزه‌ای ایرانی مقابل قطر و حذف از مسابقات در مرحله نیمه‌نهایی، دو روز قبل مستقیماً به انگلیس بازگشت.

ناتینگهام‌فارست - نیوکاسل‌یونایتد؛ جمعه - ساعت ۲۱:۰۰

شاید تقابل ناتینگهام‌فارست و نیوکاسل‌یونایتد یک‌بازی از پیش مشخص شده باشد. ناتنینگهام‌فارست یکی از تیم‌های پائین‌نشین لیگ برتر است که فقط ۲۱ امتیاز تاکنون کسب کرده است. پنج برد، شش تساوی و ۱۲ شکست آن‌ها را در جایگاه شانزدهم جدول قرار داده و اگر در هفته‌های پایانی غفلت کنند ممکن است مجدداً به چمپیونشیپ هم سقوط کنند.

نیوکاسل‌یونایتد هم باتوجه به هزینه‌های هنگفتی که داشته اما نتوانسته در میان تیم‌های بالانشین باشد، با ۱۰ پیروزی، سه تساوی و ۱۰ شکست روی پله نهم ایستاده و ۳۳ امتیاز اندوخته برای خود جمع کرده است. نیوکاسل طی ۱۰ بازی اخیر خود چهار شکست و چهار پیروزی داشته و با این نتایج سینوس‌وار به‌دنبال کسب پنجمین برد خود است.

وستهام‌یونایتد - آرسنال؛ شنبه - ساعت ۱۷:۳۰

قطعاً تقابل وستهام‌یونایتد و آرسنال در هفته بیست‌وچهارم جالب‌توجه خواهد بود. آرسنال که نتایج سینوسی زیادی در فصل جاری گرفته همچنان در بالای جدول ایستاده است و البته کار بسیار سختی در مواجه با حریفان بزرگی همچون منچسترسیتی و لیورپول دارد. توپچی‌های لندن با ۱۵ پیروزی، چهار تساوی و چهار شکست تاکنون ۴۹ امتیاز جمع کرده‌اند و در تعقیب دو تیم بالای جدول هستند.

جنگ لیورپول و آرسنال بالا گرفت

وستهام‌یونایتد هم با ۱۰ پیروزی، شش تساوی و هفت شکست که تا هفته بیست‌وسوم داشته با ۳۶ امتیاز در تعقیب منچستریونایتد در جایگاه هفتم جدول است و انگیزه‌های زیادی دارد که بتواند یکی از سهمیه‌های اروپایی را به‌دست بیاورد. آخرین تقابل وستهام‌یونایتد و آرسنال را چکش‌های لندن پیروز شدند و آرسنال چهار بازی است که نتوانسته وستهام‌یونایتد را شکست دهد.

استون‌ویلا - منچستریونایتد؛ شنبه - ساعت ۲۰:۰۰

استون‌ویلا بدون‌شک تیم شگفتی‌ساز لیگ برتر جزیره در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بوده است. آن‌ها تا همین لحظه با ۱۴ پیروزی، چهار تساوی و پنج شکست که برای‌شان ۴۶ امتیاز به ارمغان آورده است در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته‌اند و امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در پایان فصل هستند.

منچستریونایتد هم باوجود اینکه نتوانسته نتایج دلخواه هواداران خود را طی هفته‌های اخیر بگیرد، جایگاه چندان بدی در جدول ندارد و با ۱۲ برد و دو تساوی که کسب کرده و البته به‌همراه ۹ شکستی که داشته است با ۳۸ امتیاز جایگاه ششم جدول را به خود اختصاص داده که امیدوار است بتواند در ادامه فصل این جایگاه و شرایط خود را بهبود بخشد.

کریستال‌پالاس - چلسی؛ دوشنبه - ساعت ۲۳:۳۰

در آخرین بازی از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر جزیره انگلیس، چلسی باید در خانه کریستال‌پالاس به‌میدان برود. آبی‌های لندن که در فصل جاری یکی از بدترین نتایج چندسال اخیر خود را گرفته‌اند هم‌اکنون با ۹ پیروزی و چهار تساوی، ۱۰ شکست و فقط ۳۱ امتیاز جایگاهی بهتر از یازدهمی را برای خود نمی‌بینند و به‌دنبال رهایی‌یافتن از این شرایط دشوار و پیچیده هستند.

جنگ لیورپول و آرسنال بالا گرفت

کریستال‌پالاس هم با شش پیروزی و شش تساوی و همچنین ۱۱ شکست در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد و نتایج متوسطی در برابر حریفان گرفته است. نکته جالب در تقابل‌های اخیر کریستال‌پالاس و چلسی این است که آبی‌های لندن همه بازی‌ها را با پیروزی به پایان رسانده‌اند و در این دیدار هم قطعاً علی‌رغم همه مشکلات دست بالاتر را خواهند داشت.

کد خبر 726833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.