انگیزه تکواندوکاران افزایش یافته است

سرمربی اسبق تیم‌ملی تکواندو گفت: شرط کمیته فنی با توجه به اینکه تنها باید یک وزن را برای مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه المپیک اعزام کنیم باعث ایجاد رقابت و انگیزه برای تلاش تکواندوکاران شده است.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد عملکرد تیم ملی تکواندو کشورمان در مسابقات «فجیره، اظهار کرد: تکواندوکاران عملکرد خوبی داشتند و نتیجه معقولی کسب کردند، این موضوع شاید به دلیل انگیزه ایجاد شده توسط کمیته فنی برای اعزام مسابقات کسب سهمیه المپیک در یکی از دو وزن دو یا چهار است. نباید دچار غرور شویم و از سرگیری تمرینات با شدت بیشتر باید جزو برنامه‌های ما برای کسب سهمیه المپیک باشد.

وی افزود: مسابقات فجیره در سطح بالایی نیست که آن را ملاک برای محک زدن و انتخاب بازیکنان بدانیم، در این مسابقات باید انگیزه بازیکنان را رقابت ایجاد شده توسط کمیته فنی بدانیم زیرا تنها باید یک وزن را برای مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه المپیک اعزام کنیم. عملکرد تکواندوکاران در مسابقات فجر، فجیره و جام ریاست‌جمهوری توسط فدراسیون مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو تصریح کرد: باخت «میرهاشم حسینی» به دلیل تغییر وزن زیاد وی بود. برنزی شدن «علیرضا حسین‌پور» به دلیل تقابل با بازیکنان خودی بود که به اصطلاح خودمان به خودمان باختیم، این موضوع نشان می‌دهد که شرط کمیته فنی باعث ایجاد رقابت و انگیزه برای تلاش تکواندوکاران شده است.

وی بیان کرد: با نتایجی که تیم داشته نمی‌توان نقاط ضعفی یافت، اما فجیره جایی برای محک بازیکنان نبود و باید ملاک اصلی را برای گرفتن کسب سهمیه مسابقات دیگر قرار دهیم. پیشنهاد من برای کادر فنی تیم این است که به نتیجه این مسابقات مغرور نشوند و در مسابقات جدی‌تر و آینده دوچندان تلاش کنند تا نتایج خوبی را در ادامه کسب کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: تمرینات خوب، حمایت جامعه تکواندو و حمایت از فدراسیون می‌تواند جزو اتفاقات مثبت برای دریافت بهتر کسب سهمیه باشد.

به گزارش ایمنا، در یازدهمین دوره مسابقات فجیره تیم‌ملی پنج‌نفره کشورمان، در وزن ۵۸- کیلوگرم تیم ملی ایران سه نماینده داشت که مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند، مهدی حاج‌موسایی، مرد طلایی ایران در این وزن بود، ابوالفضل زندی، دومین نماینده کشورمان در این وزن وی در فینال به حاج‌موسایی باخت و به نشان نقره رسید.

علیرضا حسین‌پور در همین وزن برابر «ابوالفضل زندی» از کشورمان در دو راند باخت و به نشان برنز دست یافت. در وزن ۸۷+ کیلوگرم آرین سلیمی مدال طلا را از آن خود کرد.

در همین وزن میرهاشم حسینی در دومین دیدار خود نتیجه را به حریف قزاقستانی واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

کد خبر 726820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.