افزایش سرای فرهنگی و هنری کرمانشاه با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با بهره‌برداری و افتتاح ۲ مجتمع «دانش» و «بیستون» و همچنین سه پلاتو تخصصی تئاتر در حوزه هنرهای نمایشی به لحاظ سرانه فرهنگی و هنری در جایگاه فاخری قرار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز پنجشنبه _ نوزدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان بهمن‌ماه ۲ مجتمع بزرگ و ارزشمند، مجتمع «دانش» با ۲ هزار متر زیربنا و مجتمع فرهنگی و هنری «بیستون» با ۲ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا شامل سالن‌های آمفی تئاتر، سالن‌های تخصصی، نگارخانه، پلاتو و… در حوزه فرهنگ و هنر افتتاح خواهد شد.

وی، از بهره‌برداری سه پلاتو تخصصی تئاتر در حوزه هنرهای نمایشی خبر داد و ادامه داد: کرمانشاه بعد از این افتتاحیه‌ها به لحاظ سرانه فرهنگی و هنری در جایگاه فاخری قرار خواهد گرفت و به عنوان استانی برخوردار در این زمینه به واسطه فراهم بودن زیرساخت‌ها ظرفیت میزبانی رویدادهای فرهنگی و هنری را داریم.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های غنی انسانی استان در حوزه فرهنگی و هنری، گفت: بهترین تجلیل از هنرمندان اکران آثار آن‌ها است که در این راستا نیازمند زیرساخت‌های از نگارخانه‌ها و پلاتوها هستیم که به همت دولت و پیگیری مسؤولان در روزهای آینده فضاها و مجتمع‌های ذکر شده افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص نگارخانه بزرگ شهر کرمانشاه، تصریح کرد: نگارخانه شهر کرمانشاه همجوار مجتمع انتظار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال ساخت است و امیدواریم با تأمین اعتبار، طی سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

جلالی اداره ارشاد را تسهیل کننده و خادم اهالی فرهنگ و هنر معرفی کرد و تصریح کرد: نگارخانه بزرگ شهر کرمانشاه مأمن و مکان خاصی برای اکران تمامی آثار هنرمندان خواهد بود و بخشی از آن را به صورت ویژه و اختصاصی در قالب نمایشگاه دائمی به آثار آیت‌الله نجومی البته با موافقت خانواده ایشان، اختصاص خواهیم داد.

وی، از پیگیر ساخت تالار مرکزی خبر داد و گفت: مکان‌های برای ساخت این تالار ارزیابی شده که کنار مجتمع تالار انتظار یکی از مکان‌های پیشنهادی برای ساخت آن است که اگر این اتفاق مهم رقم بخورد، کرمانشاه به لحاظ زیرساخت‌ها در تراز بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از رونق ارکسترهای خیابانی برای شناسایی بهتر هنر موسیقی سخن گفت و افزود: این اکران‌ها در رابطه با مباحث انقلاب، شهدا و موضوعات مقاوت‌ها در ایام‌الله دهه فجر در سطح شهر کرمانشاه شروع شده و تا پایان سال ادامه دارد.

کد خبر 726818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.