تنوع و غنای فرهنگی خوزستان یک فرصت برای رشد است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هنر انسان را به کمال می‌رساند، گفت: شعرای عرب خوزستان در کنار فرهنگ غنی بختیاری و سایر فرهنگ‌ها، خوزستان را به یکی از استان‌های با ارزش در کشور تبدیل کرده است.

علی اکبر حسینی محراب عصر امروز _پنج‌شنبه نوزدهم بهمن_ در آئین افتتاح خانه هنرمندان استان خوزستان، در جمع اهالی هنر و فرهنگ خوزستان، اظهار کرد: جامعه هنرمندان و فرهنگیان ظرفیت با ارزش این استان برای نشان دادن ظرفیت‌ها، تنوع اقوام و فرهنگ غنی خوزستان هستند که دولت برای حمایت آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: هنر روح تعهد را در کالبد آدمی می‌دمد، انسان برای رسیدن به رشد و کمال به معنویت نیاز دارد، جامعه اسلامی بر مبنای جهان‌بینی بنا شده و هدف نهایی این جامعه اسلامی رساندن انسان به رشد و کمال است و این هنرمندان هستند که با آثار همیشگی و جاودانه خود در جامعه تأثیرگذار هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مسیر هنرمندان ما بردن انسان به سمت کمال است، اضافه کرد: افرادی که هنرمندان را به سمت تفکرات بشری سوق می‌دهند، انسان را در ابعاد مادی نگه می‌دارند، امید است بتوانیم در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازهای اساسی هنرمندان و انجمن‌های هنری استان را فراهم کنیم چرا که خوزستان مملو از هنرهای مختلف است و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

حسینی محراب گفت: شعرای عرب خوزستان در کنار فرهنگ غنی بختیاری و سایر فرهنگ‌ها، خوزستان را به یکی از استان‌های با ارزش در کشور تبدیل کرده است؛ یعنی می‌توان گفت آنچه همه دارند، خوزستان یکجا دارد.

کد خبر 726798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.