حملات ما به کشتی‌های رژیم اسرائیل تا پایان تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت

رهبر جنبش انصار الله یمن گفت:مقاومت به حملات خود به مواضع اشغالگران در سرزمین اشغالی فلسطین و کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر قدس تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره آن ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه رسمی انصار الله، سید عبدالملک الحوثی اظهار کرد: در این هفته، مواضع دشمن اشغالگر را در بندر ام الرشراش (ایلات) هدف قرار دادیم و این بندر دیگر، مانند آنچه دشمن می خواست آرام نیست و به تعطیلی کشیده شده است.

وی تأکید کرد: صهیونیست ها در ام الرشراش در نگرانی و ترس مداوم به سر می برند و وضعیت اقتصادی این بندر به طور مشخصی دچار زیان شده است.

رهبر انصار الله تصریح کرد: عملیات ما در این هفته در دریای سرخ و تنگه باب المندب ادامه یافت و حرکت کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی تقریباً متوقف شده است؛ این کشتی ها به هیچ عنوان از باب المندب و دریای سرخ عبور و مرور نمی کنند که این امر یک دستاورد و پیروزی واقعی است.

سید عبدالملک الحوثی افزود: دشمن صهیونیستی به اجاره کردن کشتی برای جابجایی کالاهایش روی آورده است و به دنبال هدف قرار گرفتن این کشتی ها، وضعیت برای او دشوار شده است. خسارت های اقتصادی وارده به دشمن در نتیجه عملیات ما بسیار سنگین است و این امر، کاملاً واضح و مشخص است.

رهبر انصار الله یمن خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و انگلیسی ها در تجاوز به کشورمان هدف بازداشتن ما از حمله به کشتی های رژیم صهیونیستی و فراهم کردن زمینه برای ادامه انتقال کالا به این رژیم را دنبال می کنند. آمریکا و انگلیس هیچ اقدامی در راستای دفاع از سایر کشورها انجام نمی دهند و ادعاهایشان درباره محافظت از دریانوردی بین المللی صحت ندارد.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: متضرر واقعی از عملیات در دریای سرخ، رژیم صهیونیستی و پس از آن، آمریکا و انگلیس است و شرکت های حمل و نقل دریایی دریافته اند که رویارویی با آمریکا و انگلیس به دلیل تجاوز آنها به کشورماست.

رهبر انصار الله یمن با تأکید بر اینکه دخالت آمریکا و انگلیس در دریای سرخ، برای آنها نتایج منفی به بار می آورد و به تأمین امنیت برای کشتی های اسرائیلی منجر نخواهد شد، گفت: در هفته جاری پنج عملیات از جمله یک عملیات بزرگ انجام دادیم که آمریکایی ها درباره آن اذعان کردند که رویارویی به مدت ۱۴ ساعت ادامه داشت.

وی اظهار داشت: برای اولین بار از جنگ جهانی دوم به بعد، آمریکایی ها با چنین بحرانی مواجه هستند که کشتی هایشان مورد هدف قرار می گیرد.

رهبر انصار الله یمن تصریح کرد: راه حل و موضع صحیح، آن است که محاصره نوار غزه متوقف و دارو و غذا به این منطقه وارد شود. این در حالی است که آمریکایی ها به جای آنکه یک اقدام انسانی را در زمینه صدور اجازه ورود غذا و دارو به غزه انجام دهند با ورود به جنگ و رویارویی با یمن، خطر می کنند.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با نظامی کردن دریای سرخ، بر دریانوردی بین المللی تأثیر منفی می گذارند و این کشور تلاش می کند برای سایر کشورها نیز ایجاد نگرانی کند. این در حالی است که بسیاری از کشورها می دانند که خطر برای دریانوردی در دریای سرخ از جانب آمریکاست نه یمن.

رهبر انصار الله یمن تأکید کرد: تا زمانی که تجاوز به غزه و محاصره آن ادامه داشته باشد، عملیات ما هم ادامه خواهد داشت و باید مواد غذایی و دارو و مایحتاج انسانی مردم غزه به سراسر مناطق این بخش از خاک فلسطین وارد شود.

سید عبدالملک الحوثی گفت: همه کشورها با هماهنگی بیشتر با ما می توانند درباره فعالیت های تجاری شان اطمینان بیشتری پیدا کنند و به تنش آفرینی و مزاحمت های آمریکا توجه نکنند.

رهبر انصار الله یمن با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس در هفته جاری ۸۶ بار به مناطق مختلف یمن حمله کرده اند، تصریح کرد: این حملات هیچ تأثیری بر توانمندی های کشور ما ندارد و ادعاهای واشنگتن مبنی بر تأثیر آنها بر توانایی های نظامی یمن، فقط برای اقناع خودشان و حفظ آبرویشان است. این در حالی است که مقامات آمریکایی اعم از رئیس جمهور و فرماندهان ارتش این کشور، به ناتوانی شان در زمینه جلوگیری از حمله یمن به کشتی های مرتبط با رژیم اسرائیل، اذعان کرده اند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: با وجود حملات آمریکا، ضربات ما همچنان ادامه دارد و تأثیرات واضح آن قابل مشاهده است.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: راه حل صحیح وضعیت کنونی، ورود دارو و غذا به یمن است. زیرا ادامه حملات آمریکا به یمن، هیچ نفعی برای آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل نخواهد داشت و اقدامات آمریکا و انگلیس، تجاوز و نقض حاکمیت یمن است و پیامدهای آن به این کشورها برمی گردد. این در حالی است که توانمندی های نظامی ما، به سرعت و به طور متمایزی در حال پیشرفت است.

به گزارش ایمنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر 726795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.