دولت به دنبال کاهش سهم مسکن در تورم است

قائم مقام وزیر در نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تمام امکانات خود را برای اجرای عملیات مسکن ملی بسیج تجمیع کرده تا تاخیر هفت ساله در اجرای این طرح جبران شود، گفت: هم‌اکنون سهم مسکن در تورم بالاست که با اجرای ساخت مسکن و افزایش آن در کاهش تورم موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، هادی عباسی امروز_نوزدهم بهمن_ در حاشیه آئین کلنگ‌زنی ۸۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی آمل با اشاره به آئین کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه نهضت ملی مسکن در مازندران اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۸۰۰ واحد مسکونی در آمل، ۳۰۰ واحد در تنکابن کلنگ‌زنی و ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اعلام اینکه در سطح کشور عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در سرفصل‌های متفاوت حدود دو میلیون و یکصد واحد فراتر رفته است، گفت: این واحدها در شهرها و روستاها احداث می‌شود که در روستاها دو شیوه متفاوت نوسازی و احداث اراضی روستایی انجام می‌شود.

قائم مقام وزیر در نهضت ملی مسکن با بیان اینکه در امر حوزه شهری زمین به شکل گروهی و انفرادی دستور کار است، افزود: این ساخت‌وساز در بافت فرسوده، انبوه‌سازی، نیروهای مسلح، خودمالکی و خانواده‌های دو و چند معلولی انجام می‌شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در امر تسهیلات اتفاقات خوبی با ارائه نرخ ۱۸ درصد در اراضی دولتی مصوب شده است، اظهار داشت: طبق مصوبه اقساط به شکل پلکانی شده و با توجه به نگرانی مردم بر مبلغ بیش از میلیون تومان طی دو سال اول این مبلغ کاهش یافته است.

قائم مقام وزیر مسکن یکی از دیگر اقدامات این وزارتخانه را تخصیص وام یک‌صد میلیون تومان بلاعوض به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: همچنین ساخت ۷ هزار واحد برای خانواده‌های سه معلولی در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تمام امکانات خود را برای اجرای عملیات مسکن ملی بسیج تجمیع کرده تا تأخیر هفت ساله در اجرای این طرح جبران شود، تصریح کرد: هم‌اکنون سهم مسکن در تورم بالاست که با اجرای ساخت مسکن و افزایش آن در کاهش تورم مؤثر خواهد بود.

عباسی با اعلام اینکه دولت مردمی سیزدهم تمام تلاش خود را بر تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر نیمه‌کاره بکار گرفته است، گفت: در مازندران نیز ظرفیت روستاها به مدار عرضه مسکن و بازنگری طرح‌های هادی اضافه شود شاهد رشد چشم‌گیری در سطح استان خواهیم بود با توجه به اینکه ساخت مسکن در روستاها شامل درجه یک، دو و سوم اراضی کشاورزی نخواهد بود.

کد خبر 726753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.