رونمایی از ۵ طرح دانش بنیان در استان فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: پنج طرح عملیاتی دانش بنیان با سرمایه گذاری بالغ بر۱۲۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۱۲ نفر در زمینه صنعت نفت و گاز، ساختمان، پزشکی و کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسن شیخ نیا در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، عرصه‌های دانش بنیان را افتخار آفرین دانست و اظهار کرد: این پایگاه‌های علمی در مسیری سیر می‌کنند که منطبق با مزیت نسبی استان است و قابلیت‌های بالقوه را به بالفعل عینیت می‌بخشند.

وی افزود: استان فارس دارای ظرفیت‌های متنوع و بی بدیل صنعتی، پزشکی، کشاورزی و خدماتی است؛ لذا باید با شناسایی نیازها و الزامات زنجیره ارزش به صورت آگاهانه ارتباطی بین مصرف کننده و بازار در حوزه دانش بنیان‌ها صورت گیرد.

معاون استاندار اولین گام عملی و حمایتی دولت از شرکت‌های دانش بنیان را انعقاد تفاهم نامه همکاری حوزه صنعت و دانشگاه عنوان و اضافه کرد: در راستای رونق تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه فناوری و ساماندهی ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری فیمابین استانداری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اداره کل صنعت. معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان امضا شد.

شیخ نیا ادامه داد: گام دیگر پیش بینی و اختصاص عرصه ۱۰ هکتاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز جانمایی شهرک اختصاصی ۲۵ هکتاری در یکی از نقاط خوب شیراز برای استفاده مجموعه‌های دانش بنیان است.

وی اظهار امیدواری کرد: با بسترسازی و آماده کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور شاهد رشد و توسعه بیش از گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی استان باشیم.

کد خبر 726751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.