شناسایی ۱۳۷ واحد ساختمانی ناایمن در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: تاکنون ۱۳۷ ساختمان نا ایمن در مازندران شناسایی و ۱۲ ساختمان عمده اداری و تجاری رفع ناایمنی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسینعلی محمدی شیرکلایی امروز -پنج شنبه ۱۹ بهمن- در جمع خبرنگاران با اشاره به پر مخاطره بودن مازندران نسبت به سایر استان‌های کشور اظهار کرد: تاکنون ۱۵۲ جلسه در حوزه اقدامات ستاد مدیریت بحران برگزار شد که با ۵۹۴ مصوبه آن حدود ۹۵ درصد آن اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت فعالیت ستادی ۱۰۶ مورد هشدار سطح زرد و ۴۱ مورد هشدار سطح نارنجی صادر شد، افزود: در این استان ۱۳ هزار و ۵۲ حادثه ثبت شده که حدود ۱۴ هزار و ۴۲۸ تیم با ۱۴۹ هزار و ۵۸۱ نیروی عملیاتی مشارکت و در این حوادث پای کار بودند.

محمدی شیرکلایی از دوگانه‌سوز شدن ۵۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و عنوان کرد: ۴۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی مازندران به دیزل ژنراتور و مولد سازی تجهیز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: در بخش تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارت و نگاه حمایتی دولت ۳۶ میلیارد تومان اختصاص یافته که در حوزه امهال از ظرفیت بند خ ماده ۳۳ بالغ بر ۲۹۷ میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی و ظرفیت بند د تبصره ۱۶، ۳۶ میلیارد تومان پرداخت شد.

محمدی شیرکلایی با اشاره به شرایط اقلیمی استان مازندران و وجود حوزه آبخیز، گستردگی و ژئومورفلوژی رودخانه از شناسایی ۲۶۷ مورد اشاره و بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۲۳۰ هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان ساماندهی و لایروبی در سطح استان انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران یادآور شد: تاکنون ۱۳۷ ساختمان ناایمن شناسایی و ۱۲ ساختمان عمده اداری و تجاری رفع ناایمنی انجام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به ۱۵۰ فقره آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های استان حدود ۱۹۷ هکتار از اراضی جنگلی مازندران دچار حریق شدند، افزود: اما در جهت بیمه واحدهای مسکونی توانستیم ۲۶۵ هزار واحد مسکونی را زیر چتر بیمه قرار داده و ۲۱ درصد ضریب نفوذ بخش کشاورزی را به ۳۲ درصد ارتقاء دهیم.

کد خبر 726738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.