قزاقستان مشتری جدید برنج مازندران

مدیرعامل پایانه بین‌المللی صادرات برنج ایران گفت: طی بازدید تیم اعزامی استان منگستائو کشور قزاقستان به شرکت تجارت برنج آمل با عنوان کم آبی این استان نسبت به صادرات برنج مازندران ابراز تمایل کردند.

سیداسماعیل یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با بیان اینکه طی سیاست‌گذاری پایانه بین‌المللی صادرات برنج صادرات برنج‌های تولیدی این استان به کشورهای همسایه است، اظهار کرد: طی بازدید تیم اعزامی استان منگستائو کشور قزاقستان به شرکت تجارت برنج آمل با عنوان کم آبی این استان نسبت به صادرات برنج مازندران ابراز تمایل کردند.

وی افزود: طی بازدید از این مجموعه صادراتی مورد توجه تجار اقتصادی و معاون استاندار منگستائو قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت تجارت برنج ایران با اشاره به اینکه همچنین همکاری‌هایی مبنی بر کشت برنج فرا سرزمینی و مقاوم نسبت به شوری و کم‌آبی از سوی مؤسسه تحقیقات برنج با این استان خواهد داشت، گفت: امیدواریم با ورود هیأت تجاری قزاقستان تبادل صادراتی به این استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال صادرات برنج به دلیل تحریم‌ها و بازگشت پول نسبت به قبل کم شده است و با توجه به قیمت موجود برنج و رقابتی بودن آن با برداشتن ارز نیمایی به نوعی رقابت‌های برنج‌های ایران را برداشته است.

یزدان‌پناه تاکید کرد: یکی از تقاضای شرکت برنج نسبت به صادرات محصولات کشاورزی برداشتن موانع تعهدات ارزی است و برنج به قیمت بازار خریداری شود تا این رقابت را داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون صادرات برنج ایرانی به کشورهای روسیه، کانادا، هلند و آلمان انجام شد.

کد خبر 726732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.