درخت لیگ‌برتر والیبال در تیم‌ملی به بار خواهد نشست

سرمربی دو تیم حاضر در مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال بانوان معتقدند حضور بازیکنان جوان و پخش شدن مهرهای قوی در بین تیم‌ها موجب افزایش سطح کیفی لیگ همچنین قوی‌تر شدن هرچه بیشتر تیم ملی والیبال بانوان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان با حضور هفت تیم سایپا، سپاهان، مهرسان، هوران یزد، پیکان، ذوب آهن و مس رفسنجان پیگیری شد. در مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال بانوان امسال که به صورت گروهی و رفت و برگشت برگزار شد، چهار تیم سایپا، سپاهان، مهرسان ذوب آهن به عنوان تیم‌های برتر به مرحله پلی‌آف صعود کردند تا برای رسیدن به فینال با یک دیگر بجنگند.

در ۲۲ دوره قبلی لیگ برتر والیبال بانوان تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان ۶ مرتبه، هما تهران سه مرتبه، دانشگاه آزاد، گیتی پسند، گاز تهران و پیکان تهران هرکدام دو مرتبه همچنین تیم‌های پرسپولیس، بانک سرمایه، سایپا تهران و باریج اسانس کاشان هرکدام یک مرتبه به قهرمانی رسیده‌اند.

هفته گذشته در نخستین دیدار دور رفت مسابقات نیمه نهایی لیگ برتر امسال تیم سایپا تهران در سالن فدراسیون والیبال میزبان ذوب‌آهن بود که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید تا نخستین برد را در به دست آورد و تنها یک گام تا فینال فاصله داشته باشد.

شاگردان نیلوفر حجتی در تیم والیبال بانوان سایپا در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۲۳ حریف را شکست دادند و تنها در ست سوم این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ مغلوب ذوب آهن شدند تا میترا شعبانیان و بازیکنان ذوب آهن راه سخت‌تری برای رسیدند به فینال داشته باشند. سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در دور برگشت باید به فکر جبران این نتیجه و تساوی بردها با حریف تهرانی باشد تا شاید بتواند در بازی سوم حریف صدر جدولی خود را شکست دهد.

در دومین دیدار دور رفت این رقابت‌ها تیم سپاهان در سالن شهید میثمی میزبان مهرسان بود که سه بر یک به پیروزی رسید. شاگردان صادقی در سپاهان در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند و در ست دوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ مغلوب میهمان خود شدند تا نخستین گام را برای حضور در فینال موفقیت‌آمیز برداشته باشند.

رقابت‌های نزدیک نشان از سطح کیفی بالای بیست‌وسومین دوره لیگ والیبال داشت

فریبا صادقی، سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان در خصوص بازی‌های پلی‌آف لیگ برتر والیبال بانوان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: دیدارهای پلی‌آف نسبت به بازی‌های رفت و برگشت، مشکل‌تر است. در هر دو دیدار مرحله مقدماتی لیگ، مقابل مهرسان، در پنج ست به پیروزی رسیدیم، اما در نیمه نهایی با تلاش بیشتر، برنامه‌ریزی دقیق و شناختی که از حریف داشتیم در خانه نتیجه را در چهار ست به نام خود ثبت کردیم و قوی‌تر از مرحله قبل ظاهر شدیم. در خانه مهرسان همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا با پیروزی به دیدار فینال برسیم.

وی می‌افزاید: سپاهان تیم دوم و مهرسان تیم سوم جدول رقابت‌های دور مقدماتی بودند و رقابت تنگاتنگی بین ما وجود دارد، رقابت نزدیک دو تیم یکی از خاصیت‌های ویژه لیگ برتر است. زمانی که بین تیم‌های حاضر در لیگ رقابت تنگاتنگ باشد در کنار جذابیت لیگ برتر، کیفیت والیبال افزایش می‌یابد. در لیگ والیبال‌بانوان شاهد رقابت‌های نزدیکی هستیم که به افزایش کیفیت والیبال بانوان ایران کمک می‌کند.

درخت لیگ‌برتر والیبال در تیم‌ملی به بار خواهد نشست

صادقی با اشاره به افزایش کیفیت لیگ نسبت به سال‌های گذشته، بیان می‌کند: در لیگ امسال تیم‌های کمتری نسبت به سال‌های گذشته شرکت کرده بودند، اما به لحاظ پراکندگی بازیکنان تیم‌ها نسبتاً غنی و خوب بودند. در مرحله ابتدایی برای تیم هیچکدام از بازی‌ها راحت نبود. گاهاً در لیگ‌های گذشته هفته‌هایی وجود داشت که بازی‌ها ساده و روان بود و از پیش می‌دانستیم نتیجه چگونه رقم می‌خورد، اما در لیگ جاری، با وجود بردهای سه بر صفر مقابل تیم‌های رده پنجم به پایین، در جریان بازی با چالش رو به رو می‌شدیم و شاهد رالی‌های خوبی بودیم و در دیدارها اغلب ست‌ها امتیازات نیز نزدیک بود. در کل لیگ امسال کیفیت بالاتری نسبت به سال‌های پیش دارد، اما از نظر کمی افت داشته است.

لیگ فرصتی برای رشد بازیکنان جوان است

میترا شعبانیان، سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن درباره لیگ والیبال امسال، عنوان کرد: لیگ امسال از نظر کیفی نسبت به سال گذشته بهتر بود. تعدادی از بازیکنان نوجوان و جوان که در تیم ملی حضور دارند، در تیم‌های مختلف جذب شدند و سطح کیفی مسابقات تا حد قابل توجهی ارتقا یافت که برای رشد والیبال بانوان مهم است. در کنار دو تیم که شاکله اصلی‌شان را بازیکنان ملی پوش و با تجربه تشکیل داده بود بقیه تیم‌ها از بازیکنان جوان استفاده کرده بودند و فرصت خوبی برای استعدادهای جوان بود تا توانایی‌شان را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به لزوم جذب اسپانسر در لیگ برتر والیبال بانوان می‌افزاید: برای برگزاری مسابقات لیگ، فدراسیون بخش اعظمی از کار را بر عهده گرفته است و تعدادی از بازی‌ها در سالن فدراسیون با پخش زنده برگزار شد. شرایط لیگ امسال خوب و مطلوب بود. برای افزایش تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال بانوان و پویایی هرچه بیشتر آن نیاز است تا باشگاه‌ها و مدیران ورزشی فعال در بخش بانوان تلاش بیشتری برای جذب اسپانسر داشته باشند. فعالیت‌ها و زمینه سازی هیئت‌های والیبال استان‌ها برای مجاب کردن باشگاه‌ها و اسپانسرها برای تیم داری، کمک شایانی به لیگ می‌کند. وظیفه فدراسیون بیشتر مدیریت و رشد تیم‌های ملی است.

درخت لیگ‌برتر والیبال در تیم‌ملی به بار خواهد نشست

شعبانیان می‌گوید: هرچه تعداد تیم‌ها افزایش یابد موجب افزایش جذابیت و بهتر شدن بار فنی لیگ شود همچنین بازیکنان بیشتری فرصت شناخته شدن و رشد دارند تا تیم‌های ملی قوی‌تری داشته باشیم.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در خصوص دیدارهای پلی‌آف لیگ برتر مقابل سایپا، تصریح کرد: سایپا بازیکنان ملی پوش و باتجربه‌ای در اختیار دارد و تیم ما نسبتاً جوان‌تر است. در دو ست نخست بهم ریختگی در تیم بود و از ست سوم به بازی برگشتیم، اما به دلیل اشتباهات کوچک نتوانستیم بازی را پنج سته کنیم.

افزایش کیفیت لیگ به تیم ملی والیبال بانوان کمک می‌کند

فاطمه حسنی، دریافت کننده قدرتی تیم والیبال سپاهان در خصوص وضعیت کیفی لیگ برتر والیبال بانوان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته از جذابیت بالایی برخوردار بود چرا که مهره‌ها در همه تیم‌ها پخش شده‌اند. بازیکنان جوانی که به تیم‌های حاضر در لیگ اضافه شده‌اند، قوی و با تکنیک هستند که باعث افزایش قدرت تیم‌ها شده‌اند. در جریان لیگ بازی‌هایی داشتیم که تیم‌های پایین جدول با داشتن مهره‌های جوان در ترکیب خود برای تیم‌های قوی سنگ‌اندازی می‌کردند و از این تیم‌های ست می‌گرفتند.

وی می‌افزاید: پویایی و افزایش کیفیت لیگ به تیم ملی والیبال بانوان کمک می‌کند چرا که هرچه لیگ قوی‌تری داشته باشیم به طبع بازیکنان سطحشان افزایش می‌یابد و تیم ملی نیز قوی‌تر خواهد شد.

درخت لیگ‌برتر والیبال در تیم‌ملی به بار خواهد نشست

حسنی با اشاره به پیروزی مقابل مهرسان در اولین دیدار مرحله پلی‌آف و نزدیکی به فینال، تصریح می‌کند: بازی خوبی را مقابل تیم مهرسان داشتیم. پس از کسب امتیاز پایانی بازی اول نیمه‌نهایی، این بازی را فراموش کردیم و با جدیت و جنگندگی بیشتر برای بازی بعد تلاش می‌کنیم. بازی بعد در تهران برای ما بسیار حیاتی است و برای صعود به فینال، محکوم به پیروزی هستیم. در پلی‌آف بحث برد و باخت و برتری کاملاً متفاوت می‌شود و هر چهار تیم تلاششان را برای قهرمانی انجام می‌دهند. نمی‌توان بین حریفان تفاوتی قائل شد زیرا همه تمام قوایشان برای قهرمانی به‌کار می‌بندند.

به گزارش ایمنا، آنطور که از شواهد پیداست سطح لیگ بانوان چندین سال است که روند صعودی پیدا کرده است، در گذشته نبود پشتوانه بازیکنی بسیار دردسرساز بوده است، اما در لیگ امسال شرایط بهتر است و بازیکنان جوان‌تر بین تیم‌های پخش شده‌اند و از طرفی سطح لیگ برتر بانوان نیز افزایش یافته است همین موضوعات می‌تواند در آینده پشتوانه خوبی را برای والیبال بانوان فراهم کند.

گزارش از فاطمه شهسواری، خبرنگار ایمنا

کد خبر 726712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.