فضای شهری برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز آماده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تأکید بر آمادگی شهرداران در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: فضاسازی‌های شهری با توجه به این دو موضوع مهم باید انجام شود تا تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز کام مردم را شیرین کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در همایش شهرداران استان، ضمن قدردانی از شهرداران در راستای همکاری در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: موجب خرسندی است که فرمانداران استان نیز از عملکرد شهرداران در انتخابات رضایت ویژه داشتند و از این بابت قدردان شهرداران استان هستیم.

وی با اشاره به روز و ایام درختکاری افزود: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای محیط زیست در سراسر کشور طرح ملی و بین‌المللی کاشت نهال دنبال می‌شود و در استان اصفهان نیز مُصر هستیم سهم استان در این طرح به صورت کامل کاشته شود و در اختیار نسل آینده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: درخت‌کاری از جهات مختلف با توجه به کاهش آلودگی هوا، تأثیر در سیما و منظر و برندسازی شهری مورد تأکید است‌.

زینلیان افزود: هدف این است که هر شهر یک گونه درخت متناسب با اقلیم خود را انتخاب و برای کاشت این درختان تلاش کند.

وی توجه به اقلیم اصفهان در انتخاب نوع درختان را ضروری دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح کاشت درخت نخست به میزان آب‌بر بودن درختان توجه می‌شود تا درختانی که کمترین میزان مصرف آب را دارند انتخاب شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: از این بابت قدردان شهردارانی هستیم که در میدان خدمت و در جمع‌های مردمی حضور دارند و کمبودهای شهر را به استان منعکس می‌کنند.

زینلیان با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز افزود: تلاقی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را باید مبارک بدانیم تا شیرینی هر دو بر مردم گوارا شود.

وی ضمن تأکید بر آمادگی شهرداران در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: فضاسازی‌های شهری با توجه به این دو موضوع مهم انجام شود زیرا هدف‌گذاری اصفهان جذب ۱۰ درصد گردشگر در ایام نوروز نسبت به سال گذشته است و نقش شهرداران در این موضوع بی‌بدیل است.

زینلیان افزود: میزان جذب گردشگر و رضایتمندی گردشگران توسط اداره کل میراث فرهنگی استان رصد خواهد شد، از این‌رو شهرداران در ایام پیش‌رو باید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: با توجه به سفرهای نوروزی، باید اصلاح نقاط حادثه‌خیز در شهرها در دستور کار قرار بگیرد، همچنین سراسر شهرها بالاخص سیما و منظر شهری از هرگونه آلودگی و نخاله حذف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: ارزیابی شهرداران نیز در دستور کار دفتر شهری استانداری است و تلاش شهرداران در این مناسبت‌ها نیز در ارزیابی لحاظ خواهد شد.

زینلیان عنوان کرد: هدف از ارزیابی، اخذ نمره توسط شهرداری‌ها نیست، بلکه با ارزیابی صحیح می‌توانیم میزان عملکرد شهرداران و خلأهای خدمت‌رسانی را احصا و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به کنگره ملی شهدا، بیان کرد: همچون سال گذشته و ابتدای سال ۱۴۰۲ که برنامه‌هایی مانند ایستگاه‌های امنیت و سلامت در استان پیش‌بینی شده بود، انتظار می‌رود برنامه‌های جدیدی در ایام پیش رو در نظر گرفته شود.

زینلیان خاطرنشان کرد: تلاش دفتر شهری استانداری ارتقای ظرفیت و توانمندی شهرهای استان است، در این راستا روزهای گذشته بیش از ۱۰۹ دستگاه شاسی میان ۶۰ شهرداری استان توزیع شد و شهری در استان نیست که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دستگاه شاسی دریافت نکرده باشد.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها در حوزه آتش‌نشانی و حمل زباله مورد استفاده قرار خواهد گرفت و درصدد هستیم تا ۴۰ دستگاه شاسی دیگر را نیز برای شهرداری‌های استان دریافت کنیم.

کد خبر 726662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.