اجرای طرح آزمایشی سنجش کیفیت هوا در دوبلین

دوبلین ایرلند با استقرار بیست حسگر گازهای گلخانه‌ای ارزان‌قیمت در سراسر مناطق مسکونی و تجاری برای ارائه نبض بصری شهر در زمان واقعی، از آغاز طرح آزمایشی یک‌ساله سنجش کیفیت هوا درون شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دوبلین در حال راه‌اندازی یک پروژه آزمایشی یک‌ساله برای اندازه‌گیری‌‎ و نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر شهر با بهره‌گیری از شبکه‌ای از حسگرهای ارزان‌قیمت است که در زیرساخت‌های دکل تلفن همراه توزیع شده است. این پروژه یک طرح تحقیقاتی در مقیاس بزرگ است که بر درک انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط‌های زمینی تمرکز دارد.

سنسورهای گازهای گلخانه‌ای در دوبلین

دوبلین به‌عنوان بخشی از طرح آزمایشی یک‌ساله سنجش کیفیت هوای خود ۲۰ حسگر گازهای گلخانه‌ای در مناطق مسکونی و تجاری شهر مستقر کرده است که گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن و متان، همچنین پارامترهای کیفیت هوا و متغیرهای آب‌وهوایی را اندازه‌گیری می‌کنند و نبض بصری شهر را در زمان واقعی ارائه می‌دهند. این نبض منعکس‌کننده تفاوت‌ها در کاربری زمین و چرخه‌های فصلی در رشد پوشش گیاهی، رویدادهای آب‌وهوایی و حتی الگوهای ساعتی ترافیک در خیابان‌های شهر و اطراف آن است.

پروژه حاضر همچنین ترکیبی از سنسورهای نظارت بر اقلیم کم‌هزینه و یک سیستم ضبط و تجسم داده در زمان واقعی است و یک اپراتور پیشرو در زیرساخت‌های مخابراتی بی سیم و یک شرکت مهندسی متخصص در استقرار تجهیزات روی دکل‌های تلفن همراه در آن مشارکت دارند. تأمین مالی آن نیز برعهده مایکروسافت ایرلند قرار دارد.

اجرای طرح آزمایشی سنجش کیفیت هوا در دوبلین

تلاش دوبلین برای بی‌طرفی آب‌وهوایی

پروژه آزمایشی حاضر از مأموریت شهرهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کند که ۱۱۲ شهر اروپایی را انتخاب کرده تا تا سال ۲۰۳۰ از نظر آب‌وهوایی خنثی شوند. دوبلین و کورک از بین بیش از ۳۷۰ شهر متقاضی در سراسر اروپا برای شرکت در مأموریت شهرهای اتحادیه اروپا انتخاب و برای دستیابی به این هدف به کمک اجرای راه‌حل‌های خلاقانه و پیشرفته در زمینه‌هایی مانند انرژی، حمل‌ونقل، زباله، زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها برای کاهش ردپای زیست‌محیطی خود متعهد شدند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده برای درک الگوهای زمانی و مکانی انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با آب‌وهوا و فعالیت‌های انسانی استفاده می‌شود و به شناسایی نقاط داغ انتشار، همچنین هدایت اقدامات سیاستی برای دستیابی به هدف کاهش انتشار کربن کمک می‌کند. اندازه‌گیری‌های به‌دست‌آمده اندازه‌گیری مستقیمی از تأثیرگذاری هر سیاست اجرا شده ارائه می‌دهد که جنبه حیاتی و منحصربه‌فرد آزمایش کنونی محسوب می‌شود، چراکه یک چالش کلیدی در سراسر مناطق شهری در سطح بین‌المللی، فقدان شبکه‌های اندازه‌گیری این‌چنینی محسوب می‌شود.

این پروژه به‌طور مستقیم با برنامه اقدامات اقلیمی ایرلند مطابقت دارد که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۵۱ درصد از سطوح ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۳۰ و صفر شدن خالص تا سال ۲۰۵۰ است و یک طرح تحقیقاتی چند رشته‌ای با هدف ارائه یک درک مبتنی بر سیستم از جغرافیای مبادلات گازهای گلخانه‌ای در سراسر چشم‌انداز متنوع ایرلند، با استفاده از تکنیک‌های اندازه‌گیری و نظارت نوآورانه و روش‌های محاسباتی به‌شمار می‌رود، همچنین فرصتی منحصربه‌فرد برای آزمایش و اعتبارسنجی مدل‌ها و روش‌های موجود در یک محیط شهری برای مشارکت بالقوه در مأموریت شهرهای اتحادیه اروپا فراهم می‌کند.

کد خبر 726657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.