شرکت در انتخابات نماد بارز مردم سالاری دینی است

استاندار گیلان با بیان اینکه شرکت در انتخابات نماد بارز مردم سالاری دینی است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان به دنبال زمین زدن نظام اسلامی بوده اند اما امروز شاهد شکست توطئه های آنها در بخش های مختلف علیه جمهوری اسلامی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز_ چهارشنبه هجدهم بهمن_ در همایش شکوه انتخابات در سالن آموزش و پرورش شهرستان ماسال با با بیان اینکه مردم ولایتمدار ماسال همواره در همه عرصه‌ها از جمله انتخابات حضوری فعال داشتند، اظهار کرد: تمامی هیئت‌های اجرایی و نظارت آمادگی کامل داشته و تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم شده است.

وی با تاکید بر نقش مؤثر دستگاه‌های اجرایی در افزایش مشارکت در انتخابات افزود: فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران باید نقش خود را در برپایی انتخاباتی پرشور و افزایش مشارکت با جهاد تبیین به خوبی ایفا کنند که خوشبختانه این امر در شهرستان ماسال به مانند دیگر نقاط استان در حال انجام است.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه جاری خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند لذا حضور پرشور و مشارکت خوب مردم در انتخابات می‌تواند به افزایش اقتدار ملی در کشور کمک شایانی کرده و پاسخی محکم و دندان شکن به دشمنان است.

عباسی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در جامعه تصریح کرد: وحدت بین دولت، مجلس و قوه قضائیه در تعالی، تکامل و رشد جامعه مؤثر است که این امر به خوبی در کشور در حال انجام است و سران سه قوه به صورت ماهانه با یکدیگر جلسه دارند.

وی یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را حضور مردم در پای صندوق‌های رأی دانست و گفت: تجربه نشان داده است که هر چه دشمن خواسته، مردم عکسش را انجام داده‌اند و این بار نیز پای صندوق‌های رأی حضور پیدا خواهند کرد.

استاندار گیلان شرکت در انتخابات را نماد بارز مردم سالاری دینی دانست و اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان به دنبال زمین زدن نظام اسلامی بوده‌اند اما امروز شاهد شکست توطئه‌های آنها در بخش‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی هستیم.

عباسی با بیان اینکه برای داشتن مجلسی قوی، باید نمایندگانی در تراز مجلس مقتدر انقلاب اسلامی داشته باشیم، افزود: تحقق این مهم نیازمند فراهم کردن فضا برای رقابتی سالم است تا داوطلبان در آن برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما بستری مناسب برای ارائه برنامه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است، گفت: رسانه ملی بهترین مکان برای اعلام برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی است تا اگر این افراد از مسیر خارج شدند فردی مسلط به قانون و شیوه نامه‌های انتخاباتی، آنان را مورد داوری قرار دهد؛ مردم ما دارای اندیشه، دیدگاه و سلایق مختلف هستند؛ دیدگاه سیاسی بالایی دارند و تاکنون با شرکت در انتخابات مختلف فهم، درک و بصیرت بالای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ما مسئولان اجرایی، فرهنگی و نظارتی زمینه انتخابات پرشوری را فراهم خواهیم کرد که مردم در آن آزادانه تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای این انتخابات چهار راهبرد مهم تحت عنوان مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت ترسیم کردند که باید بر اساس آن حرکت کنیم.

وی در ادامه با برشمردن پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی تصریح کرد: پیشرفت‌های امروز کشور در بخش‌های مختلف، استقلال کشور را به منصه ظهور رسانده و جهانیان را شگفت‌زده کرده است.

عباسی ادامه داد: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی تصور نمی‌شد که روزی ایران در بخش‌های مختلف اعم از تولید، پزشکی، علمی، تسلیحاتی و دانش بنیان جز کشورهای برتر در جهان باشد؛ اما امروز به مدد جوانان ایرانی در بخش‌های مختلف به رتبه و جایگاه ارزنده‌ای در همه بخش‌ها دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به همراهی و هم افزایی مردم با مسئولان در همه ادوار، مشارکت آنان در عرصه‌های سرنوشت ساز را شایسته تقدیر خواند و گفت: مردم ایران بار دیگر با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفندماه انسجام و وحدت ملی را به اثبات می‌رسانند.

استاندار گیلان با اشاره به فراهم بودن زمینه برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان، اضافه کرد: بیش از ۴۱ هزار نفر عوامل اجرایی در دو هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رأی برگزارکننده انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند.

کد خبر 726644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.