۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
خانه ادبیات اصفهان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جای خالی؛ خانه ادبیات در شهر فرهنگ و هنر اصفهان بسیار قابل شهود بود که پس از سال‌ها به همت و ایثارگری استاد هادوی؛ معلم، شاعر، عاشق و فرهیخته با اهدای کتب نفیس و ارزشمند در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی شامگاه _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در افتتاح خانه ادبیات اصفهان و نکوداشت استاد مصطفی هادوی متخلص به شهیر اصفهانی در مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان، ضمن گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ والاترین شأن در جامعه را متعلق به معلم دانست و اظهار کرد: افتخار ما این است که همکارانی برای پیامبران الهی هستیم. معلمان بشریت، پیامبران الهی و خداوند سبحان، نخستین معلم‌های انسان هستند.

وی حضور عده‌ای از دانش‌آموزان در آئین افتتاح خانه ادبیات اصفهان به نمایندگی یک میلیون دانش‌آموز اصفهانی را به مثابه قدرشناسی این اقدام فرهنگی و خداپسندانه تبیین کرد و افزود: جای خالی این رویداد در شهر فرهنگ و هنر اصفهان بسیار قابل شهود بود که پس از سال‌ها به همت و ایثارگری استاد هادوی؛ معلم، شاعر، عاشق و فرهیخته که با اهدای کتب نفیس و گران قیمت نه به لحاظ مادی همچنین است، بلکه از نظر معنوی، علاقمندی و دوستی که بین ایشان و کتاب بود، اکنون در مکانی ماندگارتر با عنوان «خانه ادبیات» برای نسل‌های آینده خواهد ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ فرهنگ، زبان و ادبیات را زیربنای تمام امور دانست و تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای عرض اندام و جلوه‌نمایی تمدن و فرهیختگی کشور، نیازمند توجه به میزان فرهنگ، زبان، ادبیات و سرانه مطالعه است، از این‌رو ده‌ها اثری که توسط استاد فرهیخته هادوی متخلص به شهیر اصفهانی نگارش و جمع‌آوری شده، نشان از اثرگذاری و ماندگاری ارزش ادبیات است.

وی با بیان اینکه اهتمام آموزش و پرورش به مباحث فرهنگ و ادبیات بسیار امری جدی است، گفت: ایجاد دبیرستان‌های فرهنگ ادبیات در نواحی مختلف به ویژه ناحیه دو و چهار کلان‌شهر اصفهان و دیگر مناطق، نشان از توجه و جدیت به اهمیت ادبیات است.

ابراهیمی، مرکز تحقیقات معلمان اصفهان را مراکز فکری و به تعبیری پژوهشی فرهنگیان و راهبران آموزشی یک میلیون دانش‌آموز اصفهانی و دیگر استان‌ها قلمداد کرد و افزود: خانه ادبیات، محوری است که بتوانیم در دوره‌ای که اعتنایی ویژه به مباحث ادبیات و فرهنگ نشده یا کم‌وکاستی صورت گرفته است این موضوع مهم را با حمایت و همکاری تمام افراد علاقمند، تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه امام راحل و بنیانگذار انقلاب اسلامی آمدند تا هدایت‌گر اسلام باشند و با کمک و یاری خداوند و نیز ایثارگری همه ملت ایران، اسلام جانی دوباره گرفت، خاطر نشان کرد: چهل‌وچهارمین پیروزی انقلاب اسلامی با هویت ایثارگران و شهدای گرانقدر دوران انقلاب و در امتداد آن شهیدان دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت به جایگاه والای خود رسید تا هویت، دین و فرهنگ کشور ایران ما پایدار و پابرجا باشد، لذا رونمایی از خانه ادبیات همزمان با دهه فجر انقلاب و روز مبعث بر پایهٔ باورهای اسلامی، روزی است که محمد (ص)، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد، اقدام خوش‌یمن و پسندیده است.

کد خبر 726638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.