نام‌گذاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نوزاد با نام محمد در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۷ هزار ۵۰۰ نوزاد پسر در استان سیستان و بلوچستان با نام پیامبر مکرم اسلام (ص) و القاب ایشان نام‌گذاری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، از ابتدای سال تاکنون ۷۵ هزار و ۳۸۸ ولادت در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۷۳۰ پسر و ۳۶ هزار و ۶۵۸ دختر بوده است و بیش از ۷ هزار ۵۰۰ نوزاد پسر در استان سیستان و بلوچستان با نام پیامبر مکرم اسلام (ص) و القاب ایشان نام‌گذاری شده‌اند.

وی ادامه داد: نام‌گذاری فرزندان با اسامی پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، باعث ایجاد یک رابطه قلبی و درونی نزدیک با اهل بیت (ع) خواهد شد و رسول مکرم اسلام (ص) یکی از حقوق اصلی و مهم فرزند بر پدر و مادر را انتخاب نام نیکو بر شمرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیا الهی ممکن نیست و این محبت و دلباختگی و ارتباط قلبی مردم در استان سیستان و بلوچستان با ائمه اطهار علیهم السلام از گذشته تاکنون بوده است به گونه‌ای که نام محمد و فاطمه همواره در صدر نامگذاری فرزندان این استان بوده است.

رحمتی بیان کرد: نام‌های محمد، عثمان، آرسام، محمد عمر و آراد در پسران و فاطمه، حلما، عایشه، مریم و زینب در دختران بی شتران انتخاب را داشته است.

کد خبر 726632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.