هدیه پلیس آگاهی اصفهان به ۵۷ مال‌باخته / انهدام ۱۷ باند سرقت خودرو در سال جاری

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۵۷ دستگاه خودروی مسروقه در شهر اصفهان و تحویل آن‌ها به مال باختگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد خودرو در شهر اصفهان، طرح شناسایی و برخورد با سارقان خودرو به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از چندین شبانه روز کار پلیسی و انجام اقدامات هوشمندانه سرنخ‌هایی از دست داشتن دو فرد غیربومی را در این سرقت‌ها به دست آوردند و با رصد و کنترل آنها موفق شدند مخفیگاه آنها را شناسایی و در یک عملیات ضربتی این افراد را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهمان به ۵۷ فقره سرقت گفت: با اعترافات متهمان، مالخری که خودروهای مسروقه را از آنان خریداری می‌کرد نیز دستگیر و با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان تمام ۵۷ دستگاه خودروی به سرقت رفته توسط سارقان شامل یک دستگاه تریلر تانکردار، یک دستگاه وانت نیسان، یک دستگاه وانت مزدا، یک دستگاه خودروی سواری تیبا، دو دستگاه خودروی خودروی پژو پارس، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و ۵۰ دستگاه خودروی سواری پراید کشف و در این ایام مبارک و فرخنده تحویل مالباختگان شد.

ترکیان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی اظهار داشت: سارقان دستگیر شده از افراد سابقه‌دار و مرتکبان تکرار جرم بودند و اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند و بنا بر اعترافات خود روزانه یک میلیون تومان هزینه تهیه مواد مصرفی آنها است.

وی یکی از عوامل اصلی موفقیت سارقان در انجام سرقت‌های خود را سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط مال باختگان اعلام کرد و گفت: به دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌کنیم نکات ایمنی را در نگهداری خودرو و موتورسیکلت خود مد نظر قرار دهند و این وسایل به ویژه خودروهای سواری مدل ۸۶ به پایین که ضریب ایمنی پایین‌تری دارند را در یک مکان مطمئن و دارای دوربین مداربسته پارک و آنها را به قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و زنجیر مجهز و تا حد امکان در پارکینگ‌های مجاز سطح شهر پارک کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ باند سرقت خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و منهدم شده و میزان کشفیات این پلیس در حوزه سرقت خودرو ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 726610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.