تاکید اسلام بر سنخیت در ازدواج/ مهم‌ترین مهارت لازم در زندگی مشترک مسئولیت‌پذیری است

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تاکید اسلام بر رعایت سنخیت از نظر ایمان، اعتقادات، فرهنگ، اقتصاد و اخلاق بین دو زوج است و به طور قطع با رعایت این سنخیت، مشکلات کمتری پیش روی افراد قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سلیمان عباسی امروز _چهارشنبه، هجدهم بهمن_ در جشن ازدواج ۱۱۰ زوج دانشجو ضمن آرزوی زندگی خوب و شیرین برای تمام زوج‌ها و ضمن تشکر از حامیان این جشن، اظهار کرد: ازدواج‌های شیرین، زندگی‌های شیرینی نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با تشکیل یک خانواده، زن و مرد علاوه بر نقش‌هایی که پیش از این بر عهده داشتند، با نقش‌های جدیدی به عنوان پدر، مادر و همسر روبه‌رو می‌شوند و مهم‌ترین مهارتی که باید از آن برخوردار باشند، مسئولیت‌پذیری است که افراد پس از ازدواج به یکدیگر تعهد می‌دهند تا مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده بگیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در قرآن ذکر شده است که خداوند همسرهایی از جنس خودتان آفرید تا مایه آرامش شما باشند و بین شما دوستی و مهربانی قرار داد، تصریح کرد: تاکید اسلام بر رعایت سنخیت از نظر ایمان، اعتقادات، فرهنگ، اقتصاد و اخلاق بین دو زوج است و به طور قطع با رعایت این سنخیت، مشکلات کمتری پیش روی افراد قرار خواهد گرفت.

عباسی با تاکید بر داشتن مهربانی در زندگی مشترک ادامه داد: صبر و بردباری از جمله موارد دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد و افراد با داشتن صبر و بردباری به هدف و موفقیت خواهند رسید؛ زوجین بدانند که قرار نیست نسبت به هر اتفاقی که رخ می‌دهد واکنش نشان دهند و بسیاری اوقات تنها با شنیدن مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: تمام افراد نتیجه انتخاب‌های خود را در زندگی می‌بینند و برای تعیین سرنوشت کشور و شهر خود نیز باید درست و دقیق انتخاب کنند و در صحنه حاضر شوند، خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود آن را تغییر دهند و در صورتی که شما انتخاب نکنید، دیگران برای شما انتخاب خواهند کرد؛ هیچ کشوری در جهان نیست که به اندازه ایران انتخابات داشته و ناظر بر آن باشد.

کد خبر 726566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.