جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت عید مبعث، سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانی

معاون قضائی قوه قضائیه جزئیات عفو رهبری مناسبت عید مبعث، سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه را تشریح کرد.

خبرگزاری ایمنا و به نقل از میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری مناسبت عید مبعث، سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲۸۲۷ نفر که پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود و شرایط استحقاق عفو را داشتند، پس از تأیید و ارسال توسط ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲۸۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۹۹۶ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و ۱۸۳۱ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

معاون قضائی قوه قضائیه در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۵۳ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است، ۲۱ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند، محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضائیه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. مجازات این محکومان نیز غالباً اعدام بوده است، ۲۳۸۰ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.

وی افزود: شش نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضائی نیروهای مسلح و ۳۶۷ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

رحیمی بیان کرد: در این مرحله ۱۹۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۳۵ نفر اتباع بیگانه، ۳۴ نفر محکومان امنیتی و ۳ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

کد خبر 726552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.