کمک ۴۵ میلیارد ریالی خیر نیکوکار منجر به آزادی ۱۶۰ زندانی در کرمانشاه شد

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه از آزادی ۱۶۰ زندانی در زندان‌های این استان با کمک ۴۵ میلیارد ریالی یکی از خیران نیکوکار هم‌زمان با ایام مبارک ماه رجب و دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا پوریانی، امروز_چهارشنبه هجدهم بهمن _ در مراسم آزادی ۱۷ نفر از زندانیان قصرشیرین در محل زندان این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان محلی با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: آزادی این تعداد زندانی جرایم کیفری مرهون اقدام ارزشمند و پیگیری‌های صادقانه امام جمعه قصرشیرین برای تأمین اعتبار از یکی از خیران نیکوکار است که زمینه بازگشت این افراد را به آغوش خانواده‌هایشان فراهم کردند.

وی با درخواست از تمام خیران برای مشارکت در آزادی زندانیان جرایم کیفری، اظهار کرد: همچنین ۹۰ زندانی دیگر هم با ارفاقات قانونی دستگاه قضائی استان و اعطای مرخصی منجر به آزادی، از زندان رهایی پیدا کردند که در این رابطه از تلاش دستگاه قضائی، بسیج حقوقدانان، خیران و پرسنل زندان‌ها در به انجام رسیدن این اتفاق ارزشمند قدردانی می‌شود.

حجت‌الاسلامصادق صالحی، امام جمعه قصرشیرین نیز با گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب و ایام دهه فجر، با اشاره به آیات و روایات، گفت: با همت یکی از خیران نیکوکار توانستیم زمینه آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم را به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم کنیم که برخی از این افراد برای رقم‌های ناچیزی در زندان بودند.

وی افزود: کاری که در دستگاه قضا در بحث حمایت از زندانیان و اصلاح و احیای آنها انجام می‌شود یک اقدام خداپسندانه و احیاگر است و زندانیانی که با گلریزان به آغوش خانواده‌هایشان بر می‌گردند نیز باید تلاش کنند با یک رویکرد جدید و جدی برای جبران اشتباه خود برآیند و زندگی خود را از نو شروع کنند.

صالحی، با قدردانی از خیری که زمینه‌ساز آزادی ۱۶۰ زندانی شد که ۱۷ نفر آنان را زندانیان قصرشیرین شامل می‌شوند، تمامی خیران کرمانشاهی را به مشارکت و کمک در این راه دعوت کرد.

محمد نجفی، فرماندار قصرشیرین نیز در سخنانی با قدردانی از تمام کسانی که برای کارهای خیر اقدام ماندگار انجام می‌دهند، گفت: برخی از زندانیان به دلیل یک حادثه و یک اشتباه، محکوم به چندین سال حبس می‌شوند که این مددجویان پس از سال‌ها تحمل حبس پشیمان و به نوعی متنبه می‌شوند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در انجام امور خیر همچون آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، افزود: آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد، باعث رفع گرفتاری خانواده‌ها آنان و در واقع بخشی از مشکلات جامعه خواهد شد از این رو نقش خیران و فعالان اقتصادی در کمک به زندانیان جرایم غیرعمد بسیار مهم است.

به گزارش ایمنا، در پایان به همت بسیج حقوقدانان کرمانشاه ۱۷ نفر از زندانیان معسر و جرایم غیرعمد در زندان قصرشیرین با اهدای شاخه‌های گل از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

کد خبر 726544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.