آمادگی ترافیکی شهر قم برای اعیاد ماه رجب و شعبان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با نزدیک شدن به ماه مبارک شعبان و برگزاری مراسم نیمه شعبان اقدامات و تمهیدات لازم در دستور کار مدیریت شهری قرارگرفته است.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص برگزاری ایام نیمه شعبان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ مصوبات جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان قم اقدامات لازم در خصوص مطالعات مدیریت ایام نیمه شعبان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده است.

وی از خرید و نصب تابلوهای هدایت مسیر خبر داد و گفت: تابلوهای هدایت مسیر به‌منظور اطلاع‌رسانی به رانندگان از محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر نصب‌شده و ورودی و خروجی‌ها مشخص‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص آماده‌سازی پارکینگ‌های مجاور مسجد جمکران تصریح کرد: ۱۸ پارکینگ به مساحت ۱۴۷ هکتار با گنجایش ۳۵ هزار خودرو برای ایام نیمه شعبان پیش‌بینی و آماده‌شده است.

خانه‌زادیزدی عنوان کرد: تجهیزات ترافیکی چون چراغ‌های چشمک‌زن، نیوجرسی و علائم ایمنی تأمین و در سطح شهر نصب‌شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه جدول‌گذاری بلوار پیامبر اعظم (ص) ابراز کرد: پروژه جدول‌گذاری ثابت در بلوار پیامبر اعظم (ص) به‌منظور جلوگیری از دسترسی مستقیم وسایل نقلیه به میدان آل یاسین (ع) و همچنین اجرای زیرسازی و روکش آسفالت پیاده‌رو به‌منظور دسترسی ایمن وسایل نقلیه موتوری به کندرو در مسیر برگشت از سمت میدان سلام به سمت حرم حضرت معصومه (س) تکمیل و اجرایی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم یادآور شد: پروژه روکش آسفالت پیاده‌روی مسیر رفت از میدان معلم به سمت مسجد مقدس جمکران و کندروی مسیر برگشت حدفاصل تقاطع غیر هم‌سطح کریمه تا بلوار فردوسی اجرایی می‌شود.

خانه‌زادیزدی در پایان از تکمیل و راه‌اندازی رمپ راست‌گرد بلوار حکیم به سمت خیابان شهیدان شاهرودی خبر داد و خاطرنشان کرد: خیابان انسجام به‌منظور دسترسی ورود و خروج از پارکینگ جدید معارفی بازگشایی می‌شود.

کد خبر 726534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.