مقایسه ساخت‌وساز در اردبیل با دیگر شهرهای کشور منطقی نیست

عضو شورای شهر اردبیل گفت: مقایسه ساخت‌وساز و تعداد صدور پروانه شهر اردبیل با توجه به زمان فصل کاری با دیگر شهرها صحیح نیست و نباید اینگونه مقایسه کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، ابراهیم صفری، ظهر امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شایسته نیست تا تعداد ساخت‌وساز و تعداد صدور پروانه در اردبیل را با دیگر شهرها مقایسه کنیم.

وی در خصوص تعرفه عوارض ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل که به تصویب اعضای شورای شهر رسید، افزود: مقایسه تعداد صدور پروانه در یک‌سال منطقی نیست و این درست نیست که بگوییم تعداد صدور پروانه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش و یا افزایش پیدا کرده است.

ادامه داد: اصولاً آمار صدور پروانه باید هرچند سال یک‌بار اتفاق بیفتند، گاهی شرایطی به وجود می‌آید که با حضور و فعالیت انبوه‌سازان با افزایش ساخت‌وساز مواجه شویم.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه فصل کاری در اردبیل فقط شش ماه بوده و این زمان در سایر شهر متفاوت است، بیان کرد: حتی شایسته نیست تعداد ساخت‌وساز در اردبیل را با رشت انزلی و یا هر شهر دیگر مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه کاهش در تعرفه عوارض و خدمات محلی در واقع منجر به توقف و یا کاهش کیفیت در کارهای عمرانی و خدماتی شهرداری می‌شود، تصریح کرد: شهرداری اردبیل نیز باید درآمد داشته باشد تا بتواند فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را در شهر انجام دهد.

صفری همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های معاون عمرانی استاندار اردبیل اظهار داشت: پرونده‌های ماده ۹ نباید با تأخیر مواجه شوند، از این رو از شهردار اردبیل درخواست داریم این پرونده‌ها را در مهلت مشخص شده که دو الی سه ماه است، تعیین تکلیف کند.

کد خبر 726498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.