نشست سران رژیم صهیونیستی برای بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس

سران امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر برای بررسی پاسخ حماس به چارچوب توافق آتش‌بس تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از سرکردگان سیاسی و امنیتی تل‌آویو خواست تا طی ساعات آینده برای برگزاری جلسه‌ای در جهت بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس با اسرائیل حضور داشته باشند.

بر اساس متنی که از گروه‌های فلسطینی در خصوص شرایط حماس برای پذیرش آتش بس مطرح شده، این طرح شامل سه مرحله ۴۵ روزه است که مسائلی نظیر ایجاد آرامش پایدار در جبهه غزه و تبادل اسرا و جنازه‌های کشته شدگان و پایان محاصره غزه و بازسازی این منطقه مطرح شده و راهکارهای جزئی و تفصیلی برای هر کدام از این بندها در مراحل سه‌گانه آورده شده است.

مرحله اول شامل آزادسازی تمامی افراد بازداشت شده اسرائیلی شامل زنان و کودکان (زیر ۱۹ سال که نظامی نیستند) و افراد مسن و بیماران در برابر تعدادی مشخصی از اسرای فلسطینی است. این مرحله همچنین شامل گسترش کمک‌های انسانی و استقرار مجدد نیروها در خارج از مناطق مسکونی و صدور مجوز برای بازسازی بیمارستان‌ها و خانه‌ها و تأسیسات مختلف در مناطق غزه می‌شود.

در مرحله دوم آزادی تمامی افراد بازداشت شده مرد (شامل غیرنظامیان و نظامیان) در برابر تعداد مشخصی از زندانیان فلسطینی و ادامه اقدامات انسانی مرحله اول انجام می‌شود. خروج نیروهای اسرائیلی از تمامی مناطق نوار غزه و همچنین آغاز بازسازی فراگیر و همه جانبه منازل و تأسیسات و زیرساخت‌های غزه از دیگر شرایط مرحله دوم است.

مرحله سوم شامل تبادل جنازه زندانیان کشته شده و شهدا بین دو طرف و شناسایی آنها و ادامه اقدامات انسانی دو مرحله قبل بر اساس توافق است.

کد خبر 726467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.