طرح هادی ۳۰۰ روستای ایلام در دولت سیزدهم اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: طرح هادی بیش از ۳۰۰ روستای این استان با اعتباری معادل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حبیب الله محبی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن استان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: تهیه و بازنگری ۱۳۸ روستا، صدور بیش از پنج هزار جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ایلام در سطح استان و شهرستان‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ارائه ۱۸ هزار و ۹۵۰ فقره خدمات فنی به متقاضیان در سطح روستاها در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: تحویل پنج هزار و ۴۶۰ تن سیمان رایگان به تعداد ۵۴۶ خانوار کم بضاعت روستایی، تحویل ۷۷۰ تن میلگرد رایگان به تعداد ۳۸۵ خانوار کم بضاعت روستایی، هزار و ۶۵۰ واحد در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی و بیمه رایگان ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن روستایی، افزود: پرداخت مبلغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی، متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه و تکمیل واحدهای نیمه کار روستاییان به تعداد هفت هزار ۹۶۰ متقاضی، پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد روستایی، خسارت دیدگان از حوادث غیر مترقبه روستایی و شهری و متقاضیان مناطق محروم به تعداد هزار و ۷۶۶ نفر از جمله این اقدامات است.

محبی به اقدامات انجام شده توسط این بنیاد در حوزه مسکن شهری اشاره کرد و یادآور شد: تعداد واحدهای در حال اجرای بنیاد مسکن سه هزار و ۳۶ واحد در قالب ۱۹ پروژه در شهرستان‌های ایلام، ایوان، دره شهر، چرداول و بدره با پیشرفت فیزیکی میانگین ۳۰ تا ۸۰ درصد در هر پروژه است.

وی افزود: در شهرستان‌های ملکشاهی، سیروان، دره شهر و ایوان نیز تعداد ۲۴۸ واحد مسکونی در مرحله طراحی و در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح این بنیاد در دهه فجر سال جاری، گفت: اجرای طرح هادی شامل اساس و آسفالت در ۶۹ روستا و همچنین اجرای پل هفت متری دسترسی روستای سلطان آباد شهرستان چوار از جمله این پروژه‌ها است.

محبی تاکید کرد: حجم پروژه‌های مذکور ۳۷۸ هزار متر مربع بوده که بالغ بر یک هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کل سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن روستایی ۳ هزار و ۸۵۰ واحد بوده است، اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۳۵ واحد در سطح استان به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.

منبع: ایرنا

کد خبر 726446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.