ذخیره‌سازی ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در دشت سیستان

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اجرای پروژه آبخیزداری در دشت سیستان باعث شد تا ۱۰۰ مبلیون مترمکعب آب در آبخوان‌ها ذخیره شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عباسعلی نوبخت امروز -چهارشنبه هجدهم بهمن- در حاشیه سفر یک روزه خود به استان قزوین و حضور در آئین پویش درختکاری در شهرستان آبیک اظهار کرد: اجرای پروژه آبخیزداری در دشت سیستان باعث شد تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در آبخوان‌ها ذخیره شود و جلوی مهاجرت این منطقه گرفته شود.

وی اضافه کرد: در ۱۰ هزار قنوات از مجموع ۴۰ هزار قنات کشور طرح آبخیزداری در بالادست اجرا شده که باعث افزایش آب در پایین‌دست و جلوگیری از مهاجرت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: هر جایی که فعالیت آبخیزداری اجرا می‌شود، ۶۰۰ متر مکعب آب به آ بخوان‌های کشور اضافه می‌شود.

نوبخت ادامه داد: قولی به مردم شهرستان آبیک می‌دهم که با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان هر میزان سطحی که مطالعه شده در ظرف سه سال اجرای کلیه طرح‌های آبخیزداری را انجام دهیم.

وی یادآور شد: تمام مطالعات حوزه آبخیز در شهرستان آبیک اجرا و عملیاتی می‌شود تا ضمن ایجاد آرامش برای ساکنین منطقه بتوان در تأمین امنیت غذایی مردم این منطقه که نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور دارند حرکت کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری یادآور شد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تفاهم نامه‌ای با کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه در حوزه‌های مختلف انجام شده که بر همین اساس از شهریور سال گذشته قرار شده سالانه ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود.

کد خبر 726433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.