تحمیل ۴۰۰ همت هزینه به بودجه ۱۴۰۳ سبب کسری و تورم می‌شود

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، تحمیل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه اضافی به بودجه ۱۴۰۳ را سبب کسری و تورم دانست و گفت: با همه دستگاه‌های مرتبط برای رفع ناترازی بودجه در تعامل هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپهر خلجی امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در حیاط دولت درباره افزایش بار اضافی به بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بار اضافی به بودجه تحمیل شده و امید است شاکله بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است، تغییر نکند.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ام الخبائث نظام اسلامی، تورم و کسری بودجه است، افزود: افزایش هزینه‌های بودجه سبب ایجاد کسری و تورم می‌شود و آثار آن در سال آینده گریبان مردم و جامعه را خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت ابراز امیدواری کرد در جلساتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان و مسؤولان دستگاه‌های مختلف مربوطه برگزار می‌کند، این مسائل حل شود.

خلجی اضافه کرد: برای مصوباتی که مجلس به بودجه سال آینده اعمال کرده است، باید منابع آن برای هزینه کرد وجود داشته باشد اما زمانی که این منابع وجود ندارد، کسری بودجه و تورم را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت‌های گذشته معمولاً دچار کسری بودجه می‌شدند، ولی طی دو سال گذشته، دولت سیزدهم به نحوی عمل کرد تا منابع و مصارف تراز باشد و دچار کسری بودجه نشویم که این موضوع محقق شده است.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت جلوگیری از رشد قیمت‌ها است، خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی توضیحات فنی را در این باره ارائه داده است و هیچ بنایی برای افزایش قیمت کالاهای اساسی وجود ندارد. چرا که آثار آن برای اقتصاد زیان بار است.

کد خبر 726406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.