اختصاص تسهیلات نوسازی مسکن به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خوزستان تهسیلات نوسازی مسکن تعلق گرفت.

روح‌الله عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: شهرستان رامشیر دارای ۹۶ روستا است که در ۶۰ روستا طرح هادی انجام شده است علاوه بر آن در حالی که باید ۸ روستا در این شهر بازنگری می‌شد با افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ۱۶ روستا بازنگری و تغییرات لازم در طرح هادی داده شد علاوه بر آن با آسفالت ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی و افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: در استان خوزستان وضعیت ساختمان‌های فرسود در حالت خوبی نیست و برای نوسازی آن‌ها نیازمند یک کار جهادی هستیم با این حال با دریافت سهمیه ۱۷ هزار نفری در دریافت تسهیلات رشد ۳۰۰ درصدی داشته‌ایم با این حال افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل نسبت به طی مراحل دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات نوسازی خانه‌های روستایی پیش از این به شهرهای زیر ۲۵ هزار تعلق نمی‌گرفت با پیگیری‌های انجام شد و حمایت دلت از امروز همه افراد متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر می‌تواند برای ثبت نام دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اقدام کنند و از آنجایی که این تسهیلات ۳ سال تنفس دارد شرایط مطلوبی است تا پیش از هرگونه مسئله توری اقدامات لازم انجام شود.

عمادی اضافه کرد: ارائه خدمات به روستاها و ایجاد شرایط مناسب رفاهی منجر بر کاهش سرعت مهاجرت بی رویه از روستا به شهر شده و علاوه بر آن مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز افزایش یافته است این امر سبب کاهش مشکلات شهری، حاشیه نشینی بهبود اقتصاد و تولید در روستا می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح بازنگری باید هر ۱۰ سال یک بار انجام شود تا محدودیت‌ها و مشکلات روستا در طرح هادی برای توسعه برطرف شود، در مجموع ۲۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان وجود دارد که در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰۰ روستا نیازمند بازنگری و اصلاح طرح هادی بودند با تلاشی که انجام شد در حال حاضر تنها ۲۰۰ روستا نیازمند بازنگری هستند.

کد خبر 726359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.