دفن شبانه اموات در آرامستان‌های شهر قم ادامه دارد

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: مطابق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان دفن در بسیاری از آرامستان‌های داخل شهر غیرقانونی است اما هنوز گاهی شبانه این اتفاق رخ می‌دهد.

سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: دفن در آرامستان‌های داخل شهر تبعات اجتماعی و روانی بسیاری دارد.

وی ادامه داد: دفن در داخل شهر هم معضلات ترافیکی به همراه دارد و هم برای بهداشت روانی اهالی آن محله مناسب نیست. آرامستان‌هایی که دفن داخل شهر را حفظ کرده‌اند برای تبعات ترافیکی آن هیچ فکر و برنامه‌ای ندارند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: در برخی از آرامستان‌های داخل شهر مجوز منع دفن از شورای عالی استان اخذ شده است اما برخی شبانه اقدام به دفن می‌کنند.

موسوی نیارکی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌ها نسبت به قبرستان‌های خصوصی وظیفه‌ای ندارد، افزود: در بهشت معصومه مجهزترین غسالخانه، محل نگهداری اموات تا ۱۰۰ نفر، ۲۰ ماشین حمل متوفیان و پزشکی قانونی فعال است.

وی با اشاره به شرایط فعالیت سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: چهار غسال زن و ۱۰ غسال مرد مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم غسالی را شغلی بسیار سخت عنوان کرد و گفت: اگر فردی تقاضای غسالی بدهد، چنانچه غسالی بازنشست شده یا کمبود غسال وجود داشته باشد، به‌عنوان نیروی شرکتی استخدام می‌شود.

موسوی نیارکی اظهار داشت: چهار غسال زن و ۱۰ غسال مرد مشغول به فعالیت هستند، اما برخی نیز ثبت‌نام کرده‌اند و برخی نیز غسال جهادی محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه در دوران کرونا غسال‌های جهادی کمک بسیاری داشتند، افزود: برای غسالان به‌صورت منظم کلاس‌های مربوطه در خصوص مسائل شرعی برگزار می‌شود.

کد خبر 726333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.